Pregled bibliografske jedinice broj: 805124
Povijest promidžbenih poruka i kampanja s analizom kroz semiotičku prizmu
Povijest promidžbenih poruka i kampanja s analizom kroz semiotičku prizmu, 2014., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 805124 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijest promidžbenih poruka i kampanja s analizom kroz semiotičku prizmu
(The history of advertising messages and campaigns with the analysis through the semiotic prism)
Autori
Radusin, Alina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2014
Stranica
41
Mentor
Labaš, Danijel
Ključne riječi
promidžbene poruke; televizijske reklame; semiotika
(commercials; TV commercials; semiotics)
Sažetak
Ovaj diplomski rad analizira neke od najutjecajnijih promidžbenih poruka i kampanja 20. i 21. stoljeća. Analiza počinje poviješću i razvojem marketinga, promidžbenih poruka i ideja. Cjelokupna analiza odabranih jedinica provlači se i kroz semiotičku prizmu. Odabrano je sedam različitih promidžbenih spotova za sedam različitih proizvoda i različitih brendova. Analiza spota provedena je prema unaprijed definiranim kategorijama u nekoliko skupina. Kategorizacija počinje činjenicama o reklami, određivanjem ciljane skupine, a zatim detaljnijom analizom svake pojedine reklame kroz određivanje dobi i spola modela u spotu te kategorizacijom analiziranog proizvoda. U televizijskim spotovima namijenjenim promidžbi nekog proizvoda ili usluge koriste se razne metode privlačenja pozornosti potrošača, pa su analizirani u odnosu na zastupljenost bilo koje od tih metoda. Posljednja skupina za kategorizaciju odnosi se na kvalitativnu analizu semiotičke pozadine svakog pojedinog spota te određivanje povijesnoga, društvenoga konteksta i podrijetla ideje za samu promidžbenu poruku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Psihologija, Pedagogija