Pregled bibliografske jedinice broj: 80511
Elektronička maoprodaja i promjene distribucijske strukture
Elektronička maoprodaja i promjene distribucijske strukture // Suvremena poslovna logistika / Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja (ur.).
Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2002. str. 65-85 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 80511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elektronička maoprodaja i promjene distribucijske strukture
(Electronic Retailing and the Changes of Structure of Distribution)
Autori
Segetlija, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Suvremena poslovna logistika
/ Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja - Osijek : Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2002, 65-85
Skup
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu, II. znanstveni kolokvij
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 11.10.2002
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
e-business; e-commerce; e-retailing; distribucija; kanal distibucije; tržišni posrednik
(e-business; e-commerce; e-retailing; distribution; distributin channel; market agent)
Sažetak
Pojavom elektroničke maloprodaje mijenja se vertikalna struktura distribucije, budući da se njome mogu baviti ne samo dosadašnji maloprodavači nego i proizvođači te novi posrednici koji se uključuju između maloprodajnih poduzeća i kupaca. Ulaskom proizvođača u područje elektroničke maloprodaje nastaje tzv. disintermedijacija, a ulaskom novih posrednika razvija se tzv. reintermedijacija. Razvojem elektroničke maloprodaje mijenja se i horizontalna struktura distribucije te se razvijaju tzv. multikanalni sustavi marketinga. Zbog drukčijega načina izbora maloprodavača od strane potrošača mijenja se i stvaranje tzv. vrijednosnih lanaca. Nove strukture omogućuju i zahtijevaju mnogo viši stupanj tržišne transparentnosti, neovisnosti o lokaciji, reduciranje i premiještanje prodajnih površina stacionarne maloprodaje, promjene u profiliranju potrebnih kadrova, promjene u strukturi prometa, proširenje prodajnih područja maloprodavača itd. Zbog svega toga elektronička maloprodaja predstavlja veliki izazov ne samo za hrvatske maloprodavače, nego i za hrvatske proizvođače, pa i za nove poduzetnike - nova posrednička uslužna poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA