Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 804848

Potencijal primjene afektivnog računalstva u maloprodaji


Vlahović, Nikola; Mišković, Ivan
Potencijal primjene afektivnog računalstva u maloprodaji // Razvoj poslovnih i informatičkih sustava CASE 26 / Polonijo, Mislav (ur.).
Rijeka: Case Publishing, 2014. str. 63-70 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 804848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Potencijal primjene afektivnog računalstva u maloprodaji
(Potential of affective computing in retail applications)

Autori
Vlahović, Nikola ; Mišković, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Razvoj poslovnih i informatičkih sustava CASE 26 / Polonijo, Mislav - Rijeka : Case Publishing, 2014, 63-70

Skup
Razvoj poslovnih i informatičkih sustava CASE 26

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.06.2014. - 03.06.2014

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
afektivno računalstvo; maloprodaja; softverski alati; studij slučaja
(Affective computing; retail; software tools; case study)

Sažetak
Afektivno računalstvo je relativno nov pojam i grana šireg područja računalnih znanosti u kojem se kroz povezivanje računalstva i kognitivnih znanosti nastoje uspostaviti metode, tehnike i sustavi koji su u stanju prepoznavati, interpretirati, procesirati i emulirati ljudske afekte i emotivna stanja. Uz procesiranje ljudskih kognitivno-afektivnih stanja težnja ovog znanstvenog područja usmjerena je i na iznalaženje tehnika indirektne procjene različitih raspoloženja i emocija u ljudi temeljem prirodne interakcije. U skladu s time razvijaju se različiti softverski alati koji koriste inovativne analize senzorskih podataka te omogućuju prepoznavanje kako temeljnih karakteristika pojedinaca pa tako i njihovih trenutnih kognitivno-afektivnih stanja. Cilj ovog rada je na primjeru pokazati primjenjivost ovakvih softverskih alata na primjeru maloprodajne trgovine. U radu je opisan softver Cara koji web kameru smještenu u izlog maloprodajne trgovine pretvara u senzor te analizom lica potencijalnih kupaca vrši prepoznavanje temeljnih informacija o demografiji i interesima potencijalnih kupaca za izloženim artiklima. Rezultati istraživanja pokazuju da je korištenjem sustava moguće u realnom vremenu sakupljati relevantne informacije o potencijalnim kupcima i njihovom interesu za izloženi asortiman proizvoda i temeljem dobivenih podataka kreirati kvalitetne kratkoročne prodajne strategije.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Računarstvo, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nikola Vlahović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vlahović, Nikola; Mišković, Ivan
Potencijal primjene afektivnog računalstva u maloprodaji // Razvoj poslovnih i informatičkih sustava CASE 26 / Polonijo, Mislav (ur.).
Rijeka: Case Publishing, 2014. str. 63-70 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Vlahović, N. & Mišković, I. (2014) Potencijal primjene afektivnog računalstva u maloprodaji. U: Polonijo, M. (ur.)Razvoj poslovnih i informatičkih sustava CASE 26.
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}, Nikola and Mi\v{s}kovi\'{c}, Ivan}, editor = {Polonijo, M.}, year = {2014}, pages = {63-70}, keywords = {afektivno ra\v{c}unalstvo, maloprodaja, softverski alati, studij slu\v{c}aja}, title = {Potencijal primjene afektivnog ra\v{c}unalstva u maloprodaji}, keyword = {afektivno ra\v{c}unalstvo, maloprodaja, softverski alati, studij slu\v{c}aja}, publisher = {Case Publishing}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}, Nikola and Mi\v{s}kovi\'{c}, Ivan}, editor = {Polonijo, M.}, year = {2014}, pages = {63-70}, keywords = {Affective computing, retail, software tools, case study}, title = {Potential of affective computing in retail applications}, keyword = {Affective computing, retail, software tools, case study}, publisher = {Case Publishing}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font