Pregled bibliografske jedinice broj: 804848
Potencijal primjene afektivnog računalstva u maloprodaji
Potencijal primjene afektivnog računalstva u maloprodaji // Razvoj poslovnih i informatičkih sustava CASE 26 / Polonijo, Mislav (ur.).
Rijeka: Case Publishing, 2014. str. 63-70 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 804848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potencijal primjene afektivnog računalstva u maloprodaji
(Potential of affective computing in retail applications)
Autori
Vlahović, Nikola ; Mišković, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Razvoj poslovnih i informatičkih sustava CASE 26
/ Polonijo, Mislav - Rijeka : Case Publishing, 2014, 63-70
Skup
Razvoj poslovnih i informatičkih sustava CASE 26
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.06.2014. - 03.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
afektivno računalstvo; maloprodaja; softverski alati; studij slučaja
(Affective computing; retail; software tools; case study)
Sažetak
Afektivno računalstvo je relativno nov pojam i grana šireg područja računalnih znanosti u kojem se kroz povezivanje računalstva i kognitivnih znanosti nastoje uspostaviti metode, tehnike i sustavi koji su u stanju prepoznavati, interpretirati, procesirati i emulirati ljudske afekte i emotivna stanja. Uz procesiranje ljudskih kognitivno-afektivnih stanja težnja ovog znanstvenog područja usmjerena je i na iznalaženje tehnika indirektne procjene različitih raspoloženja i emocija u ljudi temeljem prirodne interakcije. U skladu s time razvijaju se različiti softverski alati koji koriste inovativne analize senzorskih podataka te omogućuju prepoznavanje kako temeljnih karakteristika pojedinaca pa tako i njihovih trenutnih kognitivno-afektivnih stanja. Cilj ovog rada je na primjeru pokazati primjenjivost ovakvih softverskih alata na primjeru maloprodajne trgovine. U radu je opisan softver Cara koji web kameru smještenu u izlog maloprodajne trgovine pretvara u senzor te analizom lica potencijalnih kupaca vrši prepoznavanje temeljnih informacija o demografiji i interesima potencijalnih kupaca za izloženim artiklima. Rezultati istraživanja pokazuju da je korištenjem sustava moguće u realnom vremenu sakupljati relevantne informacije o potencijalnim kupcima i njihovom interesu za izloženi asortiman proizvoda i temeljem dobivenih podataka kreirati kvalitetne kratkoročne prodajne strategije.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Računarstvo, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti