Pregled bibliografske jedinice broj: 804767
Uporaba strategija učenja gramatike kod odraslih učenika u različitim stranim jezicima
Uporaba strategija učenja gramatike kod odraslih učenika u različitim stranim jezicima // Word Across Cultures / Bratić, Vesna Vuković, Milica (ur.).
Podgorica: Institute of Foreign Languages, 2015. str. 116-128 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 804767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba strategija učenja gramatike kod odraslih učenika u različitim stranim jezicima
(The use of grammar learning strategies by adult learners in different foreign languages)
Autori
Božinović, Nikolina ; Perić Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Word Across Cultures
/ Bratić, Vesna Vuković, Milica - Podgorica : Institute of Foreign Languages, 2015, 116-128
ISBN
978-86-85263-14-9
Skup
5th International Conference of the Institute of Foreign Languages - ICIFL 5
Mjesto i datum
Podgorica, Crna Gora, 12.06.2014. - 13.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
strategije učenja gramatike; univerzalne i specifične strategije; gramatička kompetencija
(grammar learning strategies; universal and specific strategies; grammatical competence)
Sažetak
Strategije učenja gramatike dio su općih strategija učenja stranoga jezika koje zauzimaju značajno mjesto u području usvajanja stranoga jezika. Ovo istraživanje bavi se strategijama učenja gramatike kojima se služe učenici dvaju različitih stranih jezika u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Cilj je utvrditi razlike u zastupljenosti pojedinih skupina strategija učenja gramatike u dva različita strana jezika. Polazimo od pretpostavke da učenici inicijalno razvijaju određene strategije kojima su se već ranije koristili za učenje gramatike nekog stranog jezika, a koje kasnije prenose i nadograđuju pri učenju novoga stranoga jezika. Ispitali smo 150 studenata u različitim visokoškolskim ustanovama koji uče njemački i španjolski kao strani jezik. Uporaba strategija učenja gramatike izmjerena je strukturiranim upitnikom za mjerenje uporabe strategija učenja gramatike (Božinović, 2012). Rezultati su pokazali da postoje razlike u uporabi strategija učenja gramatike u njemačkome i španjolskome jeziku. Glotodidaktičke implikacije ovoga istraživanja ukazuju na učinkovitost sustavnog poučavanja strategija učenja gramatike koje može olakšati proces usvajanja gramatičkih struktura stranoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija