Pregled bibliografske jedinice broj: 804499
Svjetsko tržište obuće
Svjetsko tržište obuće // Antropometrija i normizacija modne obuće / Ujević, Darko ; Knego, Nikola ; Rogale, Dubravko ; Lazibat, Tonći (ur.).
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 111-154
CROSBI ID: 804499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svjetsko tržište obuće
(The global market of footwear)
Autori
Knego, Nikola ; Knežević, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Antropometrija i normizacija modne obuće
Urednik/ci
Ujević, Darko ; Knego, Nikola ; Rogale, Dubravko ; Lazibat, Tonći
Izdavač
Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
111-154
ISBN
978-953-7105-62-4
Ključne riječi
obuća, tržište, struktura tržišta, svijet, svjetsko tržište obuće
(footwear, market, market structure, world, global of footwear market)
Sažetak
Oblikovanje i izrada obuće je izuzetno stara čovjekova aktivnost koja seže duboko u prošlost. Tijekom vremena obuća je od primarne zaštitne uloge poprimala i niz drugih funkcija koje dolaze do izražaja u suvremenom življenju. Moguće je razlikovati niz kriterija za klasificiranje obuće. Svaki od njih je detaljnije obrađen. Istraženi su globalni aspekti proizvodnje i potrošnje obuće. Svjetska proizvodnja i potrošnja obuće je izrazito globalizirana. U svjetskoj industriji obuće postoji pojam "velika trojice" koji se odnosi na zemlje kakve su Kina, Indija i Indonezija. Vijetnam predstavlja četvrtu zemlju u "velikoj četvorici". Navedeni pojmovi velike trojice ili velike četvorice se odnose na vrijednost izvezene obuće proizvedene u svakoj od navedenih zemalja. Tako je udio "velike trojice" predstavljao nešto preko 1/3 ukupnog svjetskog izvoza u 2002. godini. Dominantan je udio Kine koja je ostvarivala kontinuirani porast vrijednosti izvoza obuće. Njezin udio u velikoj trojici je bio 86, 2%, a u svjetskom izvozu obuće 43%. Istovremeno je njezin udio u svjetskoj proizvodnji mjeren proizvedenim parima obuće bio 46, 7%. Neke od zemalja mediteranskog bazena su značajnije zemlje izvoznice obuće. Primjeri toga su od europskih zemalja Italija i Španjolska, a od afričkih zemalja Tunis i Maroko. Za Italiju se s pravom može kazati da predstavlja pokretačku snagu svjetske industrije obuće. Dva glavna uvozna tržišta su europsko i američko. Njihov udio u svjetskom uvozu obuće je oko 85%. Europsko tržište je vodeće uvozno tržište obuće. Njezin udio u svjetskom uvozu obuće premašuje 50%.Europsko uvozno tržište po obilježjima nije homogeno. Ono je heterogeno i svaka pojedinačna zemlja se razlikuje od druge po nekim svojim obilježjima koja mogu otežavati ili olakšavati poslovanje. Za oba glavna svjetska uvozna tržišta je zajedničko da se na njima plasira kvalitetnija obuća veće vrijednosti. To je u pravilu obuća izrađena od kože. Najznačajnija izvozna tržišta za europske proizvođače obuće su: američko, švicarsko, japansko i rusko tržište. Najznačajnija izvozna tržišta za europske proizvođače obuće su: američko, švicarsko, japansko i rusko tržište. Prvih pet izvoznih tržišta za obuću proizvedenu u Republici Hrvatskoj je činilo 80 % hrvatskog izvoza obuće. Njemačko tržište je činilo 26% ukupnog hrvatskog izvoza obuće. Kinesko tržište je bilo glavno uvozno tržište obuće za Republiku Hrvatsku i činilo je 73% hrvatskog uvoza obuće u 2011. godini. Hrvatska je najviše izvozila kožnu, a uvozila gumenu i plastičnu obuću.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb