Pregled bibliografske jedinice broj: 803257
Standardna definicija darovitosti
Standardna definicija darovitosti // /
Zadar, 2016. (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 803257 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Standardna definicija darovitosti
(The standard definition of giftedness)
Autori
Rački, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika - Znanstveno stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem.
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
darovitost; nadarenost; talent; operacionalizacija darovitosti; definicija darovitosti
(giftedness; talent; giftedness operationalization; giftedness definition)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio pregledati hrvatske znanstvene i stručne časopise koji nude otvoreni pristup svojim radovima ili minimalno bibliografskim podatcima i sažecima svojih radova, s namjerom utvrđivanja radova koji u naslovu, sažetku ili ključnim riječima nose pojmove koji se odnose na darovitost. Svrha je pregledom tih radova izdvojiti definicije kojima se autori radove vode, a u cilju sažimanja svojstava korištenih definicija s namjerom objedinjavanja i prijedloga jedinstvene, standardne definicije darovitosti. Standardna je definicija darovitosti neophodna za napredak istraživanja, uspješniju komunikaciju između istraživača i pružanje potpore darovitima. Od ukupnoga broja objavljenih radova u Hrčku (135.669 ; Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske), samo dio istraživanja uključuje pojmove obrazovanje, odgoj, škola, dijete, djeca, učenik, učenici, učitelj, učitelji, i školovanje. Ključni se pojmovi darovitost (19), nadarenost i talent pojavljuju tek u manjem broju radova. U izdvojenim radovima, rezultati pokazuju da dio autora uopće ne navodi definiciju ili ne opisuju značenje darovitosti u svome radu, premda o darovitosti pišu. Kada autori navode definiciju, najčešće se radi o intelektualnim sposobnostima. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim koncepcijama darovitosti, uz ponuđeni prijedlog jedinstvene standardne definicije darovitosti za uporabu u odgojno-obrazovnoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Željko Rački
(autor)