Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 803242

Dramski postupci u metodičkom oblikovanju nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole


Vukojević, Zrinka
Dramski postupci u metodičkom oblikovanju nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole, 2016., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 803242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dramski postupci u metodičkom oblikovanju nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole
(Drama-Related Procedures in Methodological Formation of Croatian Language Teaching in the Lower Grades of Primary Schools)

Autori
Vukojević, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
26.02

Godina
2016

Stranica
181

Mentor
Alerić, Marko

Ključne riječi
dramski odgoj ; dramski postupci ; hrvatski jezik ; komunikacijska kompetencija ; nastavni predmet Hrvatski jezik ; primarno obrazovanje
(drama education ; drama approach ; Croatian language ; communicative competence ; the subject Croatian language ; primary education)

Sažetak
Polazeći od teorijskog razmatranja dramskog odgoja, njegovih osnovnih karakteristika i metoda, u radu se istražuje utjecaj primjene dramskih postupaka u nastavi hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole, na razvoj učeničkih komunikacijskih kompetencija. Istraživanjem se željelo utvrditi utječe li primjena dramskih postupaka kao nastavne metode na uspjeh učenika na testu komunikacijske kompetencije, na stav učenika prema nastavnom predmetu Hrvatski jezik te sklonosti prema aktivnostima povezanim uz dramu i dramskim postupcima. Istraživanje je provedeno na uzorku učenika četvrtih razreda osnovne škole (N=344) županije Grada Zagreba. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajno bolji učinak dramskih postupaka na razvoj učeničke komunikacijske kompetencije u donosu na predavačko-prikazivačku nastavu. Učenici eksperimentalne skupine su djelovanjem dramskih postupaka ostvarili bolje rezultate na testu komunikacijske kompetencije, razvili pozitivnije stavove prema nastavi hrvatskoga jezika te pokazali veću sklonost prema aktivnostima povezanim uz dramu i dramskim postupcima. Na temelju teorijskog razmatranja i dobivenih rezultata možemo zaključiti kako je primjena dramskih postupaka u nastavi hrvatskoga jezika imala pozitivan učinak na razvoj učeničkih kompetencija, kreativnosti izražavanja, boljih odnosa među učenicima te njihova doživljaja nastave. Utvrđene učinkovitosti primjene dramskih postupaka u nastavi hrvatskoga jezika mogu pridonijeti popularizaciji njihove afirmacije u odgojno- obrazovnom sustavu Hrvatske. Za adekvatnu primjenu dramskih postupaka potrebno je osposobljavanje učitelja tijekom formalnog obrazovanja i njihova profesionalnog razvoja te sudjelovanje na stručnim edukacijama i skupovima koji ističu važnost suvremene nastave koja odgovara potrebama današnjih učenika kako bismo ih potaknuli na samostalnost u učenju, poticali njihovu kreativnost i motivaciju za učenjem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zrinka Vukojević (autor)

Avatar Url Marko Alerić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vukojević, Zrinka
Dramski postupci u metodičkom oblikovanju nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole, 2016., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Vukojević, Z. (2016) 'Dramski postupci u metodičkom oblikovanju nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vukojevi\'{c}, Zrinka}, year = {2016}, pages = {181}, keywords = {dramski odgoj, dramski postupci, hrvatski jezik, komunikacijska kompetencija, nastavni predmet Hrvatski jezik, primarno obrazovanje}, title = {Dramski postupci u metodi\v{c}kom oblikovanju nastave hrvatskoga jezika u ni\v{z}im razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {dramski odgoj, dramski postupci, hrvatski jezik, komunikacijska kompetencija, nastavni predmet Hrvatski jezik, primarno obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vukojevi\'{c}, Zrinka}, year = {2016}, pages = {181}, keywords = {drama education, drama approach, Croatian language, communicative competence, the subject Croatian language, primary education}, title = {Drama-Related Procedures in Methodological Formation of Croatian Language Teaching in the Lower Grades of Primary Schools}, keyword = {drama education, drama approach, Croatian language, communicative competence, the subject Croatian language, primary education}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font