Pregled bibliografske jedinice broj: 803147
Antun Gustav Matoš kao instrumentalist i glazbeni pisac
Antun Gustav Matoš kao instrumentalist i glazbeni pisac // Šesti hrvatski slavistički kongres - knjiga sažetaka / Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa (ur.).
Vukovar : Vinkovci : Zagreb: Hrvatsko filološko društvo ; Hrvatski slavistički odbor, 2014. str. 136-137 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 803147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Antun Gustav Matoš kao instrumentalist i glazbeni pisac
(Anton Gustav Matoš as instrumentalist and music writer)
Autori
Mičija Palić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Šesti hrvatski slavistički kongres - knjiga sažetaka
/ Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa - Vukovar : Vinkovci : Zagreb : Hrvatsko filološko društvo ; Hrvatski slavistički odbor, 2014, 136-137
ISBN
978-953-296-090-7
Skup
6. hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Vinkovci, Hrvatska; Vukovar, Hrvatska, 10.09.2014. - 13.09.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Antun Gustav Matoš; glazba; violončelo; glazbena kritika
(Antun Gustav Matoš; music; cello; music criticism)
Sažetak
Sagledamo li stvaralaštvo i ostavštinu Antuna Gustava Matoša, glazbena umjetnost nezaobilazan je segment njegove osobnosti i značajna dimenzija njegova književnoga stvaralaštva. Primarni interes za glazbenu umjetnost došao je svakako iz Matoševe obitelji, u kojoj je još kao dječak odrastao uz oca kapelnika zagrebačke crkve Sv. Marka, sestru Danicu koja je stasala u profesionalnu opernu pjevačicu i pijanisticu te brata Leona koji je bio vrsni violinist amater. Arhiv Hrvatskoga glazbenog zavoda neizostavno je vrelo dokumenta i materijala o prvoj Matoševoj glazbenoj naobrazbi stečenoj upravo na glazbenoj školi tadašnjega Narodnoga zemaljskoga glazbenog zavoda. Matoševu formalnu glazbenu naobrazbu ne možemo u potpunosti apstrahirati, kao ni činjenicu da je kao instrumentalist – violončelist svirao u orkestru Beogradskog pozorišta, iskoristivši time svoje izvedbene sposobnosti u pragmatične svrhe, čime je došao na sam prag glazbenoga profesionalizma. Glazbene zakonitosti kojima su ga podučavali u ranoj mladosti reflektirat će se i na njegovo književno stvaralaštvo, posebice u njegovim kritikama, esejima, zapisima o glazbi i pjesmama, što ćemo pokazati na određenim primjerima. Analizom onog dijela Matoševe ostavštine koji svjedoči da je on bio plodonosan glazbeni pisac, pokazat ćemo njegov utjecaj na utemeljenje impresionističke glazbene kritike u nas, te prikazom njegovih zapisa o glazbi i glazbenicima prve polovine 20. stoljeća osvijetliti utjecaj Antuna Gustava Matoša na glazbenu historiografiju uopće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti