Pregled bibliografske jedinice broj: 803022
Vršnjačko zlostavljanje u osječkim školama i mjere prevencije
Vršnjačko zlostavljanje u osječkim školama i mjere prevencije // VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 20-20 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 803022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačko zlostavljanje u osječkim školama i mjere prevencije
(Bullying is school of Osijek and methods of prevention)
Autori
Velki, Tena ; Bačmaga, Ines ; Juka, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
/ Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 20-20
ISBN
978-953-314-085-8
Skup
VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
zlostavljanje; prevencija; Osijek
(bullying; prevention; Osijek)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja koja su se bavila problematikom vršnjačkog nasilja nisu jasno naglašavala razliku između nasilja i zlostavljanja. U ovom istraživanju mjereno je vršnjačko zlostavljanje uzimajući u obzir i odnos moći nasilnika i žrtve kao i namjeru počinjenog nasilnog ponašanja. Cilj istraživanja bio je ispitati pojavnost vršnjačkog zlostavljanja i dosadašnje mjere prevencije koje su poduzete u svrhu sprječavanja istog u osječkim školama. U istraživanju je sudjelovalo 496 učenika od petog do osmog razreda iz četiri osnovne škole (40, 3%dječaka). Dobni raspon kretao se od 10 do 15 godina(M=12, 49 ; SD=1, 81). Učenici su popunili Upitnik o vršnjačkom zlostavljanju(UVZ ; Velki, 2015). Rezultati istraživanja pokazali su da je u vršnjačko zlostavljanje bilo uključeno 37, 1%žrtava, 15, 9% nasilnika/žrtva, 3, 2%nasilnika, dok 43, 8% djece nije bilo uključeno u vršnjačko zlostavljanje. Najzastupljenije je verbalno zlostavljanje, dok najmanju razinu zastupljenosti ima seksualno zlostavljanje. 10% učenika je izjavilo da se u njihovim školama i razredima vršnjačko zlostavljanje događa češće nego kod drugih. 32, 5% učenika je izjavilo da se kod njih u posljednje dvije godine nije provodio niti jedan preventivni program za smanjenje vršnjačkog zlostavljanja. Učenici koji su naveli da se kod njih provodio preventivni program (67, 5%) najčešće navode da se radilo o UNICEF-ovom programu Stop nasilju (26, 7%) ili o nekom internom školskom programu (32, 6%). U programu su učenici najčešće sudjelovali tako da su slušali predavanja (50, 4%), sudjelovali na radionicama (18, 8%), razgovarali sa stručnim suradnicima (11, 1%) te gledali dokumentarne filmove (5, 4%). Učenici uglavnom navode da je uvedeni program pomogao smanjenju vršnjačkog zlostavljanja u manjoj mjeri (38, 9%) odnosno u većoj mjeri (7, 9%).
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek