Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 803021

Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu


Romstein, Ksenija; Velki, Tena
Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu // VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 60-60 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 803021 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu
(Class Assistant: Practice problems and perception of their own role in teaching process)

Autori
Romstein, Ksenija ; Velki, Tena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 60-60

ISBN
978-953-314-085-8

Skup
VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
pomoćnici u nastavi ; problemi u praksi
(class assistants ; practice problems)

Sažetak
Odgojno-obrazovna politika u zadnje tri godine sve veći naglasak stavlja na angažman pomoćnika u nastavi, kao forme socijalne podrške učenicima s teškoćama u razvoju. Pomoćnici se vide kao svojevrsni “inkluzivni alat” kojim se omogućuje učenicima aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, kao i dostizanje boljih akademskih postignuća. Dok odgojno-obrazovna politika nudi pomoćnike u nastavi kao rješenje nepovoljnom omjeru djece i odraslih u odgojno- obrazovnim institucijama, kao i povećanom broju djece s teškoćama u razvoju, zakonska regulativa nedostaje pa je praksa zapošljavanja i praćenja pomoćnika neujednačena na mikrorazini, tj. različita je od razreda do razreda. Iako bi se to moglo interpretirati kao individualni pristup u odnosu na razine podrške pojedinom djetetu, jasno je da neujednačenost tipa zaduženja i kriterija podrške nije primjerena niti poželjna. Kako bi se saznalo koji su problemi u praksi i na koji način pomoćnici percipiraju svoju ulogu u nastavnom procesu, analizirani su narativi 20 pomoćnika u nastavi. Utvrđene su tri glavne kategorije problema: (1) problemi u odnosu na nastavni proces (izostajanje uvida u djetetov razvojni profil i/ili program i nepoznavanje primjerenih metoda poučavanja), zatim (2) problemi u odnosu na kolektiv i međuljudske relacije (isključivanje iz kolektiva, nepostojanje dogovora i koordinacije u provođenju aktivnosti u školi, kao i problem suradnje s roditeljima), te (3) problemi u odnosu s djetetom (nerazumijevanje djetetova ponašanja, vrijednosne prosudbe u interpretaciji djetetova ponašanja sve do otvorenog animoziteta prema djetetu i njegovim navikama). Svoju ulogu pomoćnici dominantno vide kao regulacijsku i kompenzacijsku te se manje vide kao medijatori između djeteta i okruženja. Izostankom jasnih kriterija probira pomoćnika i kontinuiranog praćenja jača se socijalna disontogeneza koja se, za sada na teorijskoj razini, predstavlja kao čimbenik rizika za pojavu vršnjačkog isključivanja i pojave nepoželjnih oblika ponašanja kod učenika s teškoćama u razvoju. Stoga je potrebno rad pomoćnika u nastavi organizirati u skladu s inkluzivnim vrijednostima i principima inkluzivnog odgoja i obrazovanja, što ujedno ima i prevencijsku dimenziju.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)

Avatar Url Tena Velki (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Romstein, Ksenija; Velki, Tena
Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu // VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici / Kurtović, Ana ; Jakopec, Ana ; Krupić, Dino ; Anić, Iva (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 60-60 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Romstein, K. & Velki, T. (2016) Pomoćnici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu. U: Kurtović, A., Jakopec, A., Krupić, D. & Anić, I. (ur.)VI. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici.
@article{article, author = {Romstein, Ksenija and Velki, Tena}, year = {2016}, pages = {60-60}, keywords = {pomo\'{c}nici u nastavi, problemi u praksi}, isbn = {978-953-314-085-8}, title = {Pomo\'{c}nici u nastavi: problemi u praksi i percepcija vlastite uloge u nastavnom procesu}, keyword = {pomo\'{c}nici u nastavi, problemi u praksi}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Romstein, Ksenija and Velki, Tena}, year = {2016}, pages = {60-60}, keywords = {class assistants, practice problems}, isbn = {978-953-314-085-8}, title = {Class Assistant: Practice problems and perception of their own role in teaching process}, keyword = {class assistants, practice problems}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font