Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 802803

Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja


Bilić Prcić, Ante; Runjić, Tina; Žolgar Jerković, Ingrid
Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2015), 2; 77-86 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 802803 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja
(Differences in Parental Assessment of Social Skills Between Adolescent Boys and Girls With Visual Impairment)

Autori
Bilić Prcić, Ante ; Runjić, Tina ; Žolgar Jerković, Ingrid

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 51 (2015), 2; 77-86

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
djeca oštećena vida; spolne razlike; roditelji; socijalne vještine
(children/adolescents with visual impairment; gender differences; parents; social skills;)

Sažetak
Broj djece oštećenog vida koja pohađaju redovne osnovne škole u Republici Hrvatskoj u konstantnom je porastu. Njihovo uključivanje u redovne škole ima dva glavna cilja: jedan je osiguravanje boljih uvjeta za kvalitetnije obrazovanje, a drugi, jednako važan, bolja je socijalna povezanost s vršnjacima. Mogućnost dobre socijalne povezanosti s vršnjacima u najvećoj mjeri ovisi stupnju razvijenosti socijalnih vještina svakog pojedinog djeteta, odnosno učenika. Učenje i usvajanje socijalnih vještina odvija se kroz niz procesa koji se glavninom baziraju na promatranju, imitaciji i učenju kroz iskustvo, a glavni medijatori učenja socijalnih vještina tijekom djetinjstva su roditelji (obitelj) i vršnjaci. U procesu učenja socijalnih vještina roditelji su osobito važni jer oni prvi, i u najvećoj mjeri, “poučavaju” svoje dijete tim vještinama, kontinuirano ih i aktivno procjenjuju te na temelju te procjene vrše daljnje socijalne utjecaje. Cilj ovog rada je utvrditi postoji li, prema procjeni roditelja, razlika u području socijalnih vještina između učenika i učenica oštećenog vida višeg školskog uzrasta. Ispitana su 34 roditelja učenika i učenica oštećenog vida višeg školskog uzrasta: 18 roditelja učenika i 16 učenica. Za procjenu socijalnih vještina korištena je subskala socijalnih vještina instrumenta Social Skills Rating System (Gresham i Elliot, 1990). Roditelji su procjenjivali socijalne vještine svoje djece u područjima kooperativnosti, asertivnosti, odgovornosti i samokontrole. Utvrđeno je da, prema procjeni roditelja, postoje razlike u području socijalnih vještina između učenika i učenica oštećenog vida, odnosno da, generalno gledajući, učenici oštećenog vida postižu bolje rezultate u području socijalnih vještina od učenica.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ante Bilić-Prcić (autor)

Avatar Url Tina Runjić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Bilić Prcić, Ante; Runjić, Tina; Žolgar Jerković, Ingrid
Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2015), 2; 77-86 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bilić Prcić, A., Runjić, T. & Žolgar Jerković, I. (2015) Razlike u socijalnim vještinama između učenika i učenica oštećena vida prema procjeni njihovih roditelja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 51 (2), 77-86.
@article{article, author = {Bili\'{c} Prci\'{c}, Ante and Runji\'{c}, Tina and \v{Z}olgar Jerkovi\'{c}, Ingrid}, year = {2015}, pages = {77-86}, keywords = {djeca o\v{s}te\'{c}ena vida, spolne razlike, roditelji, socijalne vje\v{s}tine}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {51}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Razlike u socijalnim vje\v{s}tinama izme\dju u\v{c}enika i u\v{c}enica o\v{s}te\'{c}ena vida prema procjeni njihovih roditelja}, keyword = {djeca o\v{s}te\'{c}ena vida, spolne razlike, roditelji, socijalne vje\v{s}tine} }
@article{article, author = {Bili\'{c} Prci\'{c}, Ante and Runji\'{c}, Tina and \v{Z}olgar Jerkovi\'{c}, Ingrid}, year = {2015}, pages = {77-86}, keywords = {children/adolescents with visual impairment, gender differences, parents, social skills, }, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {51}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Differences in Parental Assessment of Social Skills Between Adolescent Boys and Girls With Visual Impairment}, keyword = {children/adolescents with visual impairment, gender differences, parents, social skills, } }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font