Pregled bibliografske jedinice broj: 802329
Primjena teorije planiranog ponašanja u odabiru ruralne turističke destinacije- Primjer Like
Primjena teorije planiranog ponašanja u odabiru ruralne turističke destinacije- Primjer Like, 2015., diplomski rad, diplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 802329 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena teorije planiranog ponašanja u odabiru ruralne turističke destinacije- Primjer Like
(Application of the theory of planned behavior to select a rural tourist destination - A case study of Lika)
Autori
Mažar, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2015
Stranica
57
Mentor
Cerjak, Marija
Ključne riječi
Lika; model; konstrukti; ruralni turizam; Teorija planiranog ponašanja
(Lika; model; variable; rural tourism; Theory of planned behaviour)
Sažetak
Hrvatska kao pretežito ruralna zemlja ima veliki potencijal za razvoj ruralnog turizma. Međutim, isti taj potencijal ne iskorištava se u dovoljnoj mjeri. Lika kao idealan primjer ruralne regije ima gotovo sve potrebne predispozicije za razvoj ovog oblika turizma. Sukladno tome, glavni cilj ovoga rada bio je odrediti glavne čimbenike koje utječu na namjeru potrošača da se odluče na turističko putovanje ili izlet u Liku u sljedećih 12 mjeseci. U radu se primjenjivala proširena Teorija planiranog ponašanja (Ajzen, 1991). Za potrebe istraživanja, provedeno je anketno ispitivanje na heterogenom uzorku od 515 ispitanika. Izjave koje su se koristile u anketi izdvojene su na temelju rezultata fokus grupe koja je organizirana prije same provedbe anketiranja. Dobiveni rezultati su pokazali da je postavljeni model pouzdan. Subjektivna norma ima najveći utjecaj na namjeru potrošača da se odluče na turističko putovanje ili izlet u Liku. Uz subjektivnu normu, također su se i svi drugi konstrukti korišteni u istraživanju (stav, percipirana bihevioralna kontrola, upoznatost s destinacijom te imidž Like) pokazali kao signifikantni te su imali određeni utjecaj na namjeru. Konstrukt sklonost ruralnom turizmu prema ovom modelu utječe izravno na stav. Uporabom ANOVE mjeren je utjecaj još 2 konstrukta (osobne poveznice s Likom i prošlo ponašanje) i sociodemografskih varijabli na namjeru. Pokazalo se da stariji i nezaposleni ispitanici te oni koji imaju određene osobne poveznice s Likom i koji su bili na turističkom putovanju ili izletu u Liku u posljednjih 12 mjeseci, imaju veću namjeru posjetiti Liku u idućih 12 mjeseci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija