Pregled bibliografske jedinice broj: 802324
Uloga psiholoških čimbenika u prodaji pića
Uloga psiholoških čimbenika u prodaji pića, 2015., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 802324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga psiholoških čimbenika u prodaji pića
(The role of psychological factors in the sale of beverages)
Autori
Fridrih, Antonela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2015
Stranica
29
Mentor
Cerjak, Marija
Ključne riječi
ponašanje potrošača; čimbenici; prodaja
(consumer behaviour; factors; sale)
Sažetak
Cilj rada je opisati važnost i ulogu psihologije u prodaji vina i alkoholnih pića i to pokazati na primjeru prodaje u odabranoj vinoteci. Ponašanje potrošača je složeni proces donošenja odluke i djelovanja kupaca tijekom kupovine određenog proizvoda. Od velike je važnosti dobro poznavati potrošača i proizvod mu što više približiti, jer je tada veća šansa da će se proizvod i prodati. U radu su opisani čimbenici koji utječu na proces donošenja kupovne odluke (kulturni, društveni, osobni i psihološki čimbenici), te je opisan proces odlučivanja u kupnji. Prije nego što sam proces prodaje počne, prodavač kupcu treba biti simpatičan. Osobna prodaja je jedan vrlo moćni alat koji uključuje izravnu komunikaciju sa potrošačem, u čijem se procesu stvara povoljno pretkupovno raspoloženje, dolazi do prodaje i nakon nje se održava postkupovno zadovoljstvo. Tako je moguće razlikovati dva načina pristupanja – prvi koji je usmjeren na prodaju, u kojem prodavač nagovara potrošača, hvali vlastiti proizvod, a kritizira konkurentski. Drugi je pristup onaj koji je usmjeren na kupca, gdje se identificiraju njegove potrebe i želje i probaju se zadovoljiti. U drugom dijelu rada je prikazan primjer uporabe psihologije u prodaji alkoholnih pića u vinoteci Vinum (segmentacija tržišta, pozicioniranje proizvoda i prijenos informacija do potrošača).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija