Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 801879

Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?


Varga, Rahaela; Somolanji Tokić, Ida
Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje? // Školski vjesnik, 64 (2015), 4; 647-660 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 801879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?
(Is a systematic approach to teaching the active listening skill necessary?)

Autori
Varga, Rahaela ; Somolanji Tokić, Ida

Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 64 (2015), 4; 647-660

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
aktivno slušanje; komunikacijske vještine; kurikulum; nastava; socijalne kompetencije
(social competencies; communicative skills; curriculum; active listening; school)

Sažetak
Namjera rada jest ukazati na mogućnosti razvijanja vještine aktivnog slušanja u sklopu nastave. Polazi se od važnosti socijalnih kompetencija, posebice komunikacijskih vještina za ostvarivanje uspješnog odgoja i poticajne kulture škole. Nacionalni okvirni kurikulum prepoznaje slušanje kao receptivnu komunikacijsku vještinu. Slušanje ostaje pasivno ukoliko izostane kognitivna komponenta. Aktivno slušanje predstavlja svjesnu misaonu aktivnost koja za cilj ima razumijevanje sugovornika. Razumijevanje u sklopu aktivnog slušanja ne podrazumijeva samo razumijevanje sadržaja već obuhvaća i razumijevanje osjećaja te potreba koje se nalaze u podlozi verbalno izrečenog sadržaja. Rad iznosi brojne dobrobiti aktivnog slušanja za sve sudionike odgojno- obrazovnog procesa, ali i upozorava na prepreke aktivnom slušanju koje postoje u školi. Nadalje, temeljem relevantnih istraživanja nastoji se dokazati da je aktivno slušanje potrebno i moguće poučavati i učiti. Predlaže se pristup razvoju aktivnog slušanja učenika osnovnoškolske dobi koji je manje institucionaliziran (sustavan) od pristupa primjerenog (budućim) učiteljima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Rahaela Varga (autor)

Avatar Url Ida Somolanji Tokić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Varga, Rahaela; Somolanji Tokić, Ida
Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje? // Školski vjesnik, 64 (2015), 4; 647-660 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Varga, R. & Somolanji Tokić, I. (2015) Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?. Školski vjesnik, 64 (4), 647-660.
@article{article, author = {Varga, Rahaela and Somolanji Toki\'{c}, Ida}, year = {2015}, pages = {647-660}, keywords = {aktivno slu\v{s}anje, komunikacijske vje\v{s}tine, kurikulum, nastava, socijalne kompetencije}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {64}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slu\v{s}anje?}, keyword = {aktivno slu\v{s}anje, komunikacijske vje\v{s}tine, kurikulum, nastava, socijalne kompetencije} }
@article{article, author = {Varga, Rahaela and Somolanji Toki\'{c}, Ida}, year = {2015}, pages = {647-660}, keywords = {social competencies, communicative skills, curriculum, active listening, school}, journal = {\v{S}kolski vjesnik}, volume = {64}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Is a systematic approach to teaching the active listening skill necessary?}, keyword = {social competencies, communicative skills, curriculum, active listening, school} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font