Pregled bibliografske jedinice broj: 801879
Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?
Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje? // Školski vjesnik, 64 (2015), 4; 647-660 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 801879 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trebaju li nam sustavan odgoj i obrazovanje za aktivno slušanje?
(Is a systematic approach to teaching the active listening skill necessary?)
Autori
Varga, Rahaela ; Somolanji Tokić, Ida
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 64
(2015), 4;
647-660
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
aktivno slušanje; komunikacijske vještine; kurikulum; nastava; socijalne kompetencije
(social competencies; communicative skills; curriculum; active listening; school)
Sažetak
Namjera rada jest ukazati na mogućnosti razvijanja vještine aktivnog slušanja u sklopu nastave. Polazi se od važnosti socijalnih kompetencija, posebice komunikacijskih vještina za ostvarivanje uspješnog odgoja i poticajne kulture škole. Nacionalni okvirni kurikulum prepoznaje slušanje kao receptivnu komunikacijsku vještinu. Slušanje ostaje pasivno ukoliko izostane kognitivna komponenta. Aktivno slušanje predstavlja svjesnu misaonu aktivnost koja za cilj ima razumijevanje sugovornika. Razumijevanje u sklopu aktivnog slušanja ne podrazumijeva samo razumijevanje sadržaja već obuhvaća i razumijevanje osjećaja te potreba koje se nalaze u podlozi verbalno izrečenog sadržaja. Rad iznosi brojne dobrobiti aktivnog slušanja za sve sudionike odgojno- obrazovnog procesa, ali i upozorava na prepreke aktivnom slušanju koje postoje u školi. Nadalje, temeljem relevantnih istraživanja nastoji se dokazati da je aktivno slušanje potrebno i moguće poučavati i učiti. Predlaže se pristup razvoju aktivnog slušanja učenika osnovnoškolske dobi koji je manje institucionaliziran (sustavan) od pristupa primjerenog (budućim) učiteljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts