Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 801673

Povezanost kompetencija mentora zdravstvene njege i vrjednovanja kliničke edukacije kroz studij u sustavu obrazovanja prvostupnika sestrinstva


Lovrić, Robert
Povezanost kompetencija mentora zdravstvene njege i vrjednovanja kliničke edukacije kroz studij u sustavu obrazovanja prvostupnika sestrinstva, 2016., doktorska disertacija, Medicinski fakultet Osijek, Osijek


CROSBI ID: 801673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost kompetencija mentora zdravstvene njege i vrjednovanja kliničke edukacije kroz studij u sustavu obrazovanja prvostupnika sestrinstva
(Correlation of Nursing mentor’s competences and the evaluation of clinical education through study in the Bachelor of Nursing education system)

Autori
Lovrić, Robert

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Medicinski fakultet Osijek

Mjesto
Osijek

Datum
12.01

Godina
2016

Stranica
222

Mentor
Prlić, Nada

Ključne riječi
(Klinička praksa; Kompetencije; Medicinske sestre; Mentorstvo; Procjene; Samoprocjene)
((clinical practice; competence; nurses; mentoring; assessment; self-assessment))

Sažetak
Cilj Osnovni je cilj doktorskoga rada dobiti uvid u promjene studentskih očekivanja i procjena mentorskih kompetencija kao i samoprocjena mentora različitih godina studija te istoga naraštaja studenata tijekom cijelog studija. Ispitanici i metode Istraživanje je longitudinalno, presječno i prospektivno, provedeno u trajanju tri akademske godine, u KBC Osijek, na klinikama i odjelima nastavnim bazama Medicinskog fakulteta Osijek. U istraživanje su uključene dvije skupine ispitanika: tri naraštaja studenata (2011./2012., 2012./2013., 2013./2014.) prve, druge i treće godine sveučilišnog preddiplomskog studija Sestrinstvo, Medicinskog fakulteta Osijek i mentori kliničkih vježbi triju kolegija. Instrument je ispitivanja anketni upitnik koji se sastojao od pitanja o općim obilježjima ispitanika i 52 obilježja kompetencija mentora podijeljenih u šest kategorija. Instrument je prilagođen iz instrumenta The Nursing Clinical Teacher Effectiveness Inventory (NCTEI). Kriteriji za uključivanje kolegija iz pojedine godine studija bili su: kolegij zdravstvene njege, najmanje 60 sati vježbi, najmanje 8 ECTS bodova, najmanje osam mentora. Rezultati Procijenjene su kompetencije mentora značajno niže ocijenili od očekivanih kompetencija mentora studenti prvih i trećih godina studija, svih triju akademskih godina (p<0, 001). Samoprocijenjene kompetencije mentora u izvođenju kliničkih vježbi, u odnosu na procjene studenata, značajno su višima ocijenili mentori svih triju studijskih i akademskih godina (p<0, 001). U akademskoj 2011./2012. i 2013./2014. godini značajno su najniža očekivanja studenata druge godine (p<0, 001), a najniže procjene studenata prve godine studija (p<0, 001). U akademskoj 2012./2013. godini najniža su očekivanja i procjene studenata prve godine studija (p<0, 001). Mentori treće godine studija, svih triju akademskih godina, značajno su precijenili vlastite kompetencije (p<0, 001). Studenti istih godina studija, različitih akademskih godina, imaju značajno različita očekivanja (p<0, 001) i procjene mentorskih kompetencija (p<0, 001). Među ponavljanim samoprocjenama mentora nema značajne razlike za mentore prve (p=0, 584), druge (p=0, 587) i treće (p=0, 292) godine studija. Očekivanja studenata tijekom trogodišnjeg studija u značajnom su porastu s porastom godine studija (p<0, 001). Studenti su tijekom studija najvišima ocijenili kompetencije mentora druge godine studija (p<0, 001). Zaključak Očekivanja i procjene studenata, kao i samoprocjene kompetencija mentora razlikuju se s obzirom na godinu studija. Očekivanja studenata tijekom studija viša su porastom godine studija, a studentske procjene kompetencija mentora tijekom studija primarno ovise o mentorima i kompetencijama koje primjenjuju tijekom kliničkih vježbi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Nada Prlić (mentor)

Avatar Url Robert Lovrić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lovrić, Robert
Povezanost kompetencija mentora zdravstvene njege i vrjednovanja kliničke edukacije kroz studij u sustavu obrazovanja prvostupnika sestrinstva, 2016., doktorska disertacija, Medicinski fakultet Osijek, Osijek
Lovrić, R. (2016) 'Povezanost kompetencija mentora zdravstvene njege i vrjednovanja kliničke edukacije kroz studij u sustavu obrazovanja prvostupnika sestrinstva', doktorska disertacija, Medicinski fakultet Osijek, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lovri\'{c}, Robert}, year = {2016}, pages = {222}, keywords = {(Klini\v{c}ka praksa, Kompetencije, Medicinske sestre, Mentorstvo, Procjene, Samoprocjene)}, title = {Povezanost kompetencija mentora zdravstvene njege i vrjednovanja klini\v{c}ke edukacije kroz studij u sustavu obrazovanja prvostupnika sestrinstva}, keyword = {(Klini\v{c}ka praksa, Kompetencije, Medicinske sestre, Mentorstvo, Procjene, Samoprocjene)}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lovri\'{c}, Robert}, year = {2016}, pages = {222}, keywords = {(clinical practice, competence, nurses, mentoring, assessment, self-assessment)}, title = {Correlation of Nursing mentor’s competences and the evaluation of clinical education through study in the Bachelor of Nursing education system}, keyword = {(clinical practice, competence, nurses, mentoring, assessment, self-assessment)}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font