Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 801580

Gostovanje zagrebačke opere u Sarajevu 1914. godine


Car, Milka
Gostovanje zagrebačke opere u Sarajevu 1914. godine // Sarajevski dugi pucnji 1914. Događaj – narativ – pamćenje. / Preljević, Vahidin, Ruthner, Clemens (ur.).
Zenica: Vrijeme, 2016. str. 237-253


CROSBI ID: 801580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Gostovanje zagrebačke opere u Sarajevu 1914. godine
(Guest Performance of Opera Zagreb in Sarajevo in Juni 1914)

Autori
Car, Milka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Sarajevski dugi pucnji 1914. Događaj – narativ – pamćenje.

Urednik/ci
Preljević, Vahidin, Ruthner, Clemens

Izdavač
Vrijeme

Grad
Zenica

Godina
2016

Raspon stranica
237-253

ISBN
978-9958-18-076-7

Ključne riječi
gostovanje, zagrebačka opera, Prvi svjetski rat
(Guest Performance, Zagreb Oper, First World War)

Sažetak
U radu se razmatra često ponavljana teza kako je Zemaljsko kazalište u Zagrebu do srpanjske krize 1914. godine bilo „središte duhovnog života svih Južnih Slavena“ i „posrednik između Slovenaca i Srba“ (AGRAMER TAGBLATT, 5.2.1914). Polazeći od te teze analizirat će se nacionalno-integrativna uloga kazališta u predratnim vremenima. Iznimno važna uloga pripisivana nacionalnom kazalištu i operi opravdava se povijesnom ulogom nacionalnoga kazališta u borbi za kulturnom emancipacijom i homogenizacijom nacije. Kazalište kao institucija u to se doba ne promatra samo kao „hram našeg obrazovanja, nego također naše nacionalne i političke svijesti“ (HRVATSKA, 15.10.1915). Glavna je zadaća ovoga rada prikazati emancipacijske diskurse kao obrasce emocionalne aktivacije u programu stvaranja imaginarne južnoslavenske zajednice u kriznim i predratnim vremenima. Pri tome rad polazi od komparatističke perspektive i povijesti recepcije kazališta. Izrazit primjer mobilizacije kazališta odigrao se u lipnju 1914. godine gostovanjem zagrebačke opere u Sarajevu. To se gostovanje u ovom radu promatra kao kulturološki fenomen iz kojeg proizlazi cijeli spektar značenja. Gostovanje se shvaća kao oblik kulturne razmjene i zoran primjer načina konstruiranja socijalne zbilje jer odražava pojavu proklamirane „nacionalne južnoslavenske kulturne politike“ (AGRAMER TAGBLATT, 16.3.1920) i njezine integrativne funkcije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija

Napomena
Istovjetan rad objavljen je na njemačkom jeziku
pod pokroviteljstvom EU



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milka Car Prijić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Car, Milka
Gostovanje zagrebačke opere u Sarajevu 1914. godine // Sarajevski dugi pucnji 1914. Događaj – narativ – pamćenje. / Preljević, Vahidin, Ruthner, Clemens (ur.).
Zenica: Vrijeme, 2016. str. 237-253
Car, M. (2016) Gostovanje zagrebačke opere u Sarajevu 1914. godine. U: Preljević, Vahidin, Ruthner, Clemens (ur.) Sarajevski dugi pucnji 1914. Događaj – narativ – pamćenje.. Zenica, Vrijeme, str. 237-253.
@inbook{inbook, author = {Car, Milka}, year = {2016}, pages = {237-253}, keywords = {gostovanje, zagreba\v{c}ka opera, Prvi svjetski rat}, isbn = {978-9958-18-076-7}, title = {Gostovanje zagreba\v{c}ke opere u Sarajevu 1914. godine}, keyword = {gostovanje, zagreba\v{c}ka opera, Prvi svjetski rat}, publisher = {Vrijeme}, publisherplace = {Zenica} }
@inbook{inbook, author = {Car, Milka}, year = {2016}, pages = {237-253}, keywords = {Guest Performance, Zagreb Oper, First World War}, isbn = {978-9958-18-076-7}, title = {Guest Performance of Opera Zagreb in Sarajevo in Juni 1914}, keyword = {Guest Performance, Zagreb Oper, First World War}, publisher = {Vrijeme}, publisherplace = {Zenica} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font