Pregled bibliografske jedinice broj: 801534
Usporedba opisnog i brojčanog ocjenjivanja u primarnom obrazovanju
Usporedba opisnog i brojčanog ocjenjivanja u primarnom obrazovanju, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 801534 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba opisnog i brojčanog ocjenjivanja u primarnom obrazovanju
(Comparison of numerical and descriptive assessment in primary education)
Autori
Ravlić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2015
Stranica
43
Mentor
Rajić, V. ; Matijević, M.
Neposredni voditelj
Rajić, V.
Ključne riječi
ocjenjivanje; opisno ocjenjivanje; brojčano ocjenjivanje; primarno obrazovanje
(ssessment; descriptive assessment; evaluation; numerical assessment; primary education)
Sažetak
Neizostavan, ali ujedno najdiskutabilniji dio odgojno obrazovnog procesa je provjeravanje i ocjenjivanje znanja. Ocjenjivanje je prosudba učeničkog znanja prema određenim kriterijima te se izražava odgovarajućom ocjenom. O ocjenjivanju kao kompleksnom području odgoja i obrazovanja često se govori u stručnim krugovima upravo zbog toga što postoje vrlo raznoliki sustavi ocjenjivanja (opisno, brojčano, kombinirano ocjenjivanje) te je potrebno koristiti onaj koji najviše odgovara svrsi i cilju odgoja i obrazovanja. Cilj ovog istraživanja je utvrditi mišljenja učitelja o ocjenjivanju u primarnom obrazovanju. U istraživanju je sudjelovalo 120 učitelja primarnog obrazovanja. U rezultatima je pokazano kako učitelji smatraju da je trenutno ocjenjivanje subjektivno, komplicirano i dosadno, ali također ga percipiraju kao sustavno, konkretno, korisno i jasno. Čak 82, 5% učitelja smatra kako od 1. do 4. razreda treba ocjenjivati kombinirano, jednak broj učitelja smatra kako treba ocjenjivati samo opisno, odnosno samo brojčano (7, 5%), dok svega njih 2, 5% smatra kako učenike ne bi trebalo ocjenjivati. Utvrđena je statistički značajna razlika (p .= , 043) u mišljenjima učitelja o ocjenjivanju s obzirom na godine radnog staža. Rezultati istraživanja pokazali su kako se učitelji najviše slažu sa tvrdnjom kako likovni, glazbeni i tjelesno zdravstvenu kulturu treba ocjenjivati opisno.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb