Pregled bibliografske jedinice broj: 801406
Melodija kao element umjetničkog djela u procesu individualizacije
Melodija kao element umjetničkog djela u procesu individualizacije, 2015. (ostalo).
CROSBI ID: 801406 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Melodija kao element umjetničkog djela u procesu individualizacije
(The Melody as the Element of Work of Art in a Process of the Individualization)
Autori
Blašković, Jelena
Izvornik
Poučavanje umjetnosti u 21. stoljeću. Monografija radova sa specijaliziranih umjetničko-znanstvenih skupova
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2015
Ključne riječi
umjetničko djelo; melodija; individualizacija
(art; melody; individualization)
Sažetak
Kompleksnost umjetničkog djela pruža velike mogućnosti u edukaciji djece kroz proces individualizacije. Kompleksnost je uvjetovana slojevitošću strukturnih elemenata i njihovim međusobnim unikatnim funkcioniranjem. Melodija je vrlo bitan i izražajan element glazbenog djela. To je ono što svaki slušatelj prvo primijeti i pokušava reproducirati ukoliko je melodija ostavila dovoljan dojam na osjećajni i spoznajni sustav pojedinca. Melodiji su urođene sastavnice poput grupiranja struktura, dobe i metra, melodijske konture, implikacije intervala, motivske sličnosti, odnos tonova u intonacijskoj hijerarhiji, hijerarhiji slučaja, impliciranje harmonije i metaodnos. U svojoj je materiji vrlo kompleksna i senzibilna što joj daje estetski potencijal i moć. S obzirom na gore navedeno vrlo je značajna u glazbenom odgoju i obrazovanju, bilo da ju se percipira pjevajući - produkcijom ili slušajući – percepcijom. Proces individualizacije podrazumijeva funkciju glazbe na individualnoj razini slušatelja – učenika kao intelektualnog i emotivnog stimulansa. Cilj implikacije glazbe u edukaciji je maksimalno postizanje motivacije, potreba za inicijativom, kreativnošću i oblikovanjem pojedinca u tjelesnim, emotivnim i intelektualnim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija