Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 801276

Informacijska pismenost u visokoškolskoj knjižnici


Donkov, Maja
Informacijska pismenost u visokoškolskoj knjižnici, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar


CROSBI ID: 801276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Informacijska pismenost u visokoškolskoj knjižnici
(Information Literacy in the Academic Library)

Autori
Donkov, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za informacijske znanosti

Mjesto
Zadar

Datum
26.02

Godina
2015

Stranica
65

Mentor
Stričević, Ivanka

Ključne riječi
informacijska pismenost; studenti; visokoškolska knjižnica
(information literacy; models; students; academic libraries)

Sažetak
U današnje vrijeme svaki je student izložen mnoštvu informacija, međutim, informacije do njih dopiru potičući pitanja o svojoj autentičnosti, valjanosti i pouzdanosti. Tehnologija je srušila mnoge barijere u pristupu, no pitanja učinkovitosti pretraživanja, odabira, vrednovanja i djelotvornog i etički valjanog korištenja informacija nalaze se izvan dometa tehnologija i iziskuju znatno više od računalnih vještina: traže se sposobnosti obuhvaćene konceptom informacijske pismenosti. Posjedovati vještine informacijske pismenosti od velike je važnosti, posebno kod studenata koji moraju znati učinkovito tražiti informacije, organizirati ih, vrednovati i koristiti se njima. Mnogi studenti po završetku srednje škole dolaze u dinamično područje visokoškolskog pristupa i postupanja s informacijama, a imaju nedovoljnu raznu informacijske pismenosti za znanstveno-istraživački rad. Pri poučavanju studenata informacijskoj pismenosti veliku ulogu ima visokoškolska knjižnica. U sklopu diplomskog rada provedeno je istraživanje na uzorku od stotinu studenata Kemijsko-tehnološkog fakulteta u Splitu koje je pokazalo kako studenti posjeduju nisku razinu informacijske pismenosti. Smatra se da bi knjižničari prisutnost i upotrebu informacijskih tehnologija u knjižnicama trebali iskoristiti kao proaktivnu i medijatorsku ulogu između korisnika i raspoloživih informacijskih resursa. Ovakav pristup zahtijeva novi profil knjižničara koji moraju biti iznimno obrazovani i usvojiti mnoštvo znanja i kompetencija kako bi se mogli nositi s potrebama korisnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ivanka Stričević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Donkov, Maja
Informacijska pismenost u visokoškolskoj knjižnici, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
Donkov, M. (2015) 'Informacijska pismenost u visokoškolskoj knjižnici', diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Donkov, Maja}, year = {2015}, pages = {65}, keywords = {informacijska pismenost, studenti, visoko\v{s}kolska knji\v{z}nica}, title = {Informacijska pismenost u visoko\v{s}kolskoj knji\v{z}nici}, keyword = {informacijska pismenost, studenti, visoko\v{s}kolska knji\v{z}nica}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Donkov, Maja}, year = {2015}, pages = {65}, keywords = {information literacy, models, students, academic libraries}, title = {Information Literacy in the Academic Library}, keyword = {information literacy, models, students, academic libraries}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font