Pregled bibliografske jedinice broj: 801276
Informacijska pismenost u visokoškolskoj knjižnici
Informacijska pismenost u visokoškolskoj knjižnici, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 801276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijska pismenost u visokoškolskoj knjižnici
(Information Literacy in the Academic Library)
Autori
Donkov, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
26.02
Godina
2015
Stranica
65
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
informacijska pismenost; studenti; visokoškolska knjižnica
(information literacy; models; students; academic libraries)
Sažetak
U današnje vrijeme svaki je student izložen mnoštvu informacija, međutim, informacije do njih dopiru potičući pitanja o svojoj autentičnosti, valjanosti i pouzdanosti. Tehnologija je srušila mnoge barijere u pristupu, no pitanja učinkovitosti pretraživanja, odabira, vrednovanja i djelotvornog i etički valjanog korištenja informacija nalaze se izvan dometa tehnologija i iziskuju znatno više od računalnih vještina: traže se sposobnosti obuhvaćene konceptom informacijske pismenosti. Posjedovati vještine informacijske pismenosti od velike je važnosti, posebno kod studenata koji moraju znati učinkovito tražiti informacije, organizirati ih, vrednovati i koristiti se njima. Mnogi studenti po završetku srednje škole dolaze u dinamično područje visokoškolskog pristupa i postupanja s informacijama, a imaju nedovoljnu raznu informacijske pismenosti za znanstveno-istraživački rad. Pri poučavanju studenata informacijskoj pismenosti veliku ulogu ima visokoškolska knjižnica. U sklopu diplomskog rada provedeno je istraživanje na uzorku od stotinu studenata Kemijsko-tehnološkog fakulteta u Splitu koje je pokazalo kako studenti posjeduju nisku razinu informacijske pismenosti. Smatra se da bi knjižničari prisutnost i upotrebu informacijskih tehnologija u knjižnicama trebali iskoristiti kao proaktivnu i medijatorsku ulogu između korisnika i raspoloživih informacijskih resursa. Ovakav pristup zahtijeva novi profil knjižničara koji moraju biti iznimno obrazovani i usvojiti mnoštvo znanja i kompetencija kako bi se mogli nositi s potrebama korisnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti