Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 800705

Višedimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrtiću kao organizaciji koja uči


Čepić, Renata; Požgaj, Željka
Višedimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrtiću kao organizaciji koja uči // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja – izazov za promjene / Hicela Ivon ; Branimir Mendeš (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 127-139


CROSBI ID: 800705 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Višedimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrtiću kao organizaciji koja uči
(Multidimensional aspects of managing the changes in preschools as learning organizations)

Autori
Čepić, Renata ; Požgaj, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja – izazov za promjene

Urednik/ci
Hicela Ivon ; Branimir Mendeš

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Grad
Split

Godina
2015

Raspon stranica
127-139

ISBN
978-953-7395-73-5

Ključne riječi
profesionalna uloga vodstva, promjene, ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja; organizacija koja uči; kvaliteta procesa učenja
(professional leadership role, change, institution of Early and Preschool Education, learning organization, quality of the learning process)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je pridonijeti boljem razumijevanju relevantnih dimenzija profesionalne uloge vodstva u procesu ostvarivanja veće učinkovitosti i razvoja vrtića prema organizacijama koje uče. Primjenom tzv. kombiniranog istraživačkog pristupa (mix- method) u primarno kvalitativno istraživačkom dizajnu, temeljno je bilo (1) produbiti razumijevanje postojećih vanjskih i unutarnjih uvjeta / utjecaja i s time povezanih nužnih promjena iz perspektive ravnatelja te (2) utvrditi njihovu percepciju i procjenu kvalitete procesa učenja na individualnoj, timskoj i organizacijskoj razini. U istraživanju je sudjelovalo 16 ravnatelja dječjih vrtića grada Zagreba. Primijenjeni su polustrukturirani intervju te skraćena (26 čestica) A forma Upitnika o dimenzijama organizacije koja uči i organizacijskih ishoda (DLOQ- Marsick i Watkins, 2003). Analizom izjava ravnatelja dobiveno je pet ključnih područja u kojima su nužne promjene: demarginalizacija ravnatelja u procesu donošenja odluka, uspostavljanje ravnoteže između politike-osnivača- vrtića(struke), profesionalizacija ravnateljske funkcije, praćenje napretka ravnatelja i eksterno vrednovanje od strane struke i jačanje profesionalne autonomije ravnatelja. Na Skali dimenzija organizacije koja uči i organizacijskih ishoda ravnatelji su najviše procjene dali na organizacijskoj razini, zatim na individualnoj razini, a najniže je procijenjena kvaliteta učenja na timskoj razini. Temeljem sinteze dobivenih nalaza raspravljene su teorijske i praktične implikacije te su predložene smjernice za buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Željka Požgaj (autor)

Avatar Url Renata Čepić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čepić, Renata; Požgaj, Željka
Višedimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrtiću kao organizaciji koja uči // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja – izazov za promjene / Hicela Ivon ; Branimir Mendeš (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 127-139
Čepić, R. & Požgaj, Ž. (2015) Višedimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrtiću kao organizaciji koja uči. U: Hicela Ivon & Branimir Mendeš (ur.) Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja – izazov za promjene. Split, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, str. 127-139.
@inbook{inbook, author = {\v{C}epi\'{c}, Renata and Po\v{z}gaj, \v{Z}eljka}, year = {2015}, pages = {127-139}, keywords = {profesionalna uloga vodstva, promjene, ustanova ranog i pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanja, organizacija koja u\v{c}i, kvaliteta procesa u\v{c}enja}, isbn = {978-953-7395-73-5}, title = {Vi\v{s}edimenzionalni aspekti upravljanja promjenama u vrti\'{c}u kao organizaciji koja u\v{c}i}, keyword = {profesionalna uloga vodstva, promjene, ustanova ranog i pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanja, organizacija koja u\v{c}i, kvaliteta procesa u\v{c}enja}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }
@inbook{inbook, author = {\v{C}epi\'{c}, Renata and Po\v{z}gaj, \v{Z}eljka}, year = {2015}, pages = {127-139}, keywords = {professional leadership role, change, institution of Early and Preschool Education, learning organization, quality of the learning process}, isbn = {978-953-7395-73-5}, title = {Multidimensional aspects of managing the changes in preschools as learning organizations}, keyword = {professional leadership role, change, institution of Early and Preschool Education, learning organization, quality of the learning process}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font