Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 800652

Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu


Somolanji Tokić, Ida, Kretić Majer Jasna
Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 61 (2015), 1; 103-111 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 800652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu
(Child as an Active Participant When Starting School)

Autori
Somolanji Tokić, Ida, Kretić Majer Jasna

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 61 (2015), 1; 103-111

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
polazak u školu ; dječji vrtić ; pedagogija slušanja ; dijete ; intervju
(child ; interview ; preschool ; pedagogy of listening ; primary school)

Sažetak
Polazak u osnovnu školu tema je koja se posebno aktualizirala novim prijedlogom obveznoga predškolskoga odgoja i obrazovanja sa školskom godinom 2014./2015. U hrvatskoj teoriji i praksi prevladava pristup polasku djeteta u školu kao svojevrsnom testu zrelosti za koji se dijete treba konkretno pripremati u obitelji i dječjem vrtiću. U suvremenom kurikulu treba doći do ukidanja pojma gotovosti i normiranja djece pri polasku u osnovnu školu i problematiku sagledati iz šire perspektive koja uključuje niz sudionika od kojih je najvažniji dijete/učenik. Proces prijelaza za dijete predstavlja svojevrsni stres. U obzir se mora uzeti nekoliko razina prijelaza iz perspektive djeteta čije razumijevanje pridonosi razvoju kontinuiranoga razvojno primjerenoga pristupa prijelazu. Time se daje prednost djetetu kao subjektu odgojno-obrazovnoga procesa. Cilj je ovoga rada istražiti djetetovu percepciju dječjega vrtića i osnovne škole prije i nakon polaska u osnovnu školu čime se želi naglasiti potreba uvažavanja djetetova prijašnjega iskustva pri organizaciji odgojno-obrazovnoga rada. Proveden je postupak intervjuiranja s djecom u dobi od 6 do 7 godina prije polaska u školu i tri mjeseca nakon polaska u školu. Rezultati ukazuju da su djeca svjesna promjena koje se događaju tijekom procesa prijelaza, uočavaju razlike te pri tome proživljavaju snažne pozitivne i negativne emocije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ida Somolanji Tokić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Somolanji Tokić, Ida, Kretić Majer Jasna
Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 61 (2015), 1; 103-111 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Somolanji Tokić, Ida, Kretić Majer Jasna (2015) Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 61 (1), 103-111.
@article{article, year = {2015}, pages = {103-111}, keywords = {polazak u \v{s}kolu, dje\v{c}ji vrti\'{c}, pedagogija slu\v{s}anja, dijete, intervju}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {61}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu \v{s}kolu}, keyword = {polazak u \v{s}kolu, dje\v{c}ji vrti\'{c}, pedagogija slu\v{s}anja, dijete, intervju} }
@article{article, year = {2015}, pages = {103-111}, keywords = {child, interview, preschool, pedagogy of listening, primary school}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {61}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Child as an Active Participant When Starting School}, keyword = {child, interview, preschool, pedagogy of listening, primary school} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA
  • Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font