Pregled bibliografske jedinice broj: 800652
Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu
Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 61 (2015), 1; 103-111 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 800652 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijete kao aktivni sudionik polaska u osnovnu školu
(Child as an Active Participant When Starting School)
Autori
Somolanji Tokić, Ida, Kretić Majer Jasna
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 61
(2015), 1;
103-111
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
polazak u školu ; dječji vrtić ; pedagogija slušanja ; dijete ; intervju
(child ; interview ; preschool ; pedagogy of listening ; primary school)
Sažetak
Polazak u osnovnu školu tema je koja se posebno aktualizirala novim prijedlogom obveznoga predškolskoga odgoja i obrazovanja sa školskom godinom 2014./2015. U hrvatskoj teoriji i praksi prevladava pristup polasku djeteta u školu kao svojevrsnom testu zrelosti za koji se dijete treba konkretno pripremati u obitelji i dječjem vrtiću. U suvremenom kurikulu treba doći do ukidanja pojma gotovosti i normiranja djece pri polasku u osnovnu školu i problematiku sagledati iz šire perspektive koja uključuje niz sudionika od kojih je najvažniji dijete/učenik. Proces prijelaza za dijete predstavlja svojevrsni stres. U obzir se mora uzeti nekoliko razina prijelaza iz perspektive djeteta čije razumijevanje pridonosi razvoju kontinuiranoga razvojno primjerenoga pristupa prijelazu. Time se daje prednost djetetu kao subjektu odgojno-obrazovnoga procesa. Cilj je ovoga rada istražiti djetetovu percepciju dječjega vrtića i osnovne škole prije i nakon polaska u osnovnu školu čime se želi naglasiti potreba uvažavanja djetetova prijašnjega iskustva pri organizaciji odgojno-obrazovnoga rada. Proveden je postupak intervjuiranja s djecom u dobi od 6 do 7 godina prije polaska u školu i tri mjeseca nakon polaska u školu. Rezultati ukazuju da su djeca svjesna promjena koje se događaju tijekom procesa prijelaza, uočavaju razlike te pri tome proživljavaju snažne pozitivne i negativne emocije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ida Somolanji Tokić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH