Pregled bibliografske jedinice broj: 800234
Razlike u funkcionalnim sposobnostima između učenika iz urbane i ruralne sredine
Razlike u funkcionalnim sposobnostima između učenika iz urbane i ruralne sredine // Hrvatski športskomedicinski vjesnik, 25 (2010), 117-121 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 800234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u funkcionalnim sposobnostima između
učenika iz urbane i ruralne sredine
(Differences in Fuctional Abilities Between Urban
and Rural Schoolchildren)
Autori
Petrić, Vilko ; Cetinić Jelena ; Novak, Dario
Izvornik
Hrvatski športskomedicinski vjesnik (0354-0766) 25
(2010);
117-121
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učenici ; funkcionalne sposobnosti ; stupanj uhranjenosti ; urbano – ruralno
(students ; functional abilities ; level of nutrition ; urban – rural)
Sažetak
Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi razlike u funkcionalnim sposobnostima između urbanog i ruralnog uzorka učenika iste kronološke dobi i stupnja uhranjenosti. Uzorak ispitanika sastojao se od ukupno 1117 učenika osnovnih škola od 5. do 8. razreda. Učenici su uključeni u redovitu nastavu tjelesne i zdravstvene kulture od dva sata tjedno. Izračunat je indeks tjelesne mase putem kojeg se utvrdio stupanj uhranjenosti svakog učenika. Funkcionalne sposobnosti procijenjene su testom kontinuirano trčanje šest minuta (F6) koji se koristi u hrvatskom školstvu, odnosno u osnovnim i srednjim školama. Rezultati ukazuju da postoji statistički značajna razlika (p < , 05) u funkcionalnim sposobnostima između formiranih grupa ispitanika s obzirom na kronološku dob, stupanj uhranjenosti i pripadnost urbano – ruralnom području. Učenici iz ruralnih sredina (1359m ± 149) bez obzira na kronološku dob i stupanj uhranjenosti generalno su značajno (p < 0, 001) više razine funkcionalnih sposobnosti od učenika urbanih naselja (1250m ± 186). Intervencije u svrhu promicanja zdravlja učenika bi u idealnom slučaju trebale uključivati mjere koje bi istovremeno poboljšavale razinu funkcionalnih sposobnosti i smanjivale razinu pretilosti, a s kojima bi trebalo započeti već u nižim razredima osnovnih škola i to posebice u urbanim naseljima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CAB Abstracts
- EBSCOhost
- Global Health
- Biomedicina croatica
- ON-LINE:http://hrčak.srce.hr