Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 800014

Likovi s invaliditetom i tema invalidnosti u književnim djelima za djecu i mladež


Brala-Mudrovčić, Jasminka; Tomec, Tajana
Likovi s invaliditetom i tema invalidnosti u književnim djelima za djecu i mladež // EDUvision 2015. »Sodobni pristopi poučevanja novih generacij« / »Modern Approaches to Teaching Coming Generation« / Mojca Orel (ur.).
Ljubljana: Polhov Gradec, 2015. str. 559-574 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 800014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Likovi s invaliditetom i tema invalidnosti u književnim djelima za djecu i mladež
(DISABLED CHARACTERS AND SUBJECT OF DISABILITY IN LITERATURE FOR CHILDREN AND YOUTH)

Autori
Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Tomec, Tajana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
EDUvision 2015. »Sodobni pristopi poučevanja novih generacij« / »Modern Approaches to Teaching Coming Generation« / Mojca Orel - Ljubljana : Polhov Gradec, 2015, 559-574

ISBN
978-961-93662-5-7

Skup
EDUvision 2015. »Sodobni pristopi poučevanja novih generacij« / »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 03.12.2015. - 04.12.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
hrvatska književnost ; invaliditet ; lektira ; osnovna škola ; tjelesni invaliditetc
(Croatian literature ; disability ; reading ; elementary school ; physical disability)

Sažetak
Razvidno je, da u Republici Hrvatskoj postoji potreba za većom informiranošću učenika o osobama s tjelesnim invaliditetom i za promicanjem općenitoga znanja o osobama s invaliditetom. Djeca s tjelesnim invaliditetom predstavljaju s etiološkoga i fenomenološkoga stajališta najkompleksniju grupaciju u populaciji djece s teškoćama u razvoju. Njihova je osnovna karakteristika ispodprosječno tjelesno funkcioniranje zbog čega im se treba posvetiti posebna pažnja kada je riječ o odgoju i obrazovanju. Radom se nastoji dati doprinos osvjetljavanju navedenoga problema. Analizira se tema invalidnosti i izdvajaju likovi s tjelesnim invaliditetom u književnim djelima namijenjenim učenicima u nastavi hrvatskoga jezika. Većina se navedenih djela nalazi na popisu lektire za osnovnu školu prema Hrvatskom nacionalnom obrazovnom standardu. Od lektirnoga se popisa kao kriterija odstupilo uvrštavanjem nekih djela koja nisu na popisu, ali se svojom tematikom uklapaju u provedenu analizu. Nakon opisa izgleda i ponašanja likova s invaliditetom kao i odnosa drugih likova prema njima, izdvojile su se pouke koje likovi s invaliditetom prenose mladim čitateljima. Neminovan je zaključak da likovi u primjernim književnim djelima mogu pozitivno utjecati na stavove učenika osnovnih škola prema osobama s invaliditetom pri čemu se naglasak stavlja na edukaciju najmlađih učenika o glavnim značajkama tjelesnoga invaliditeta (sedam od devet analiziranih lektira pripada popisu za niže, a samo dvije pripadaju popisu lektire za više razrede osnovne škole). Sva ova nastojanja u odgoju i obrazovanju pomažu u osiguravanju boljega i ljepšega života djeci s invaliditetom i njihovoj lakšoj uključenosti u društvo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Jasminka Brala Mudrovčić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Brala-Mudrovčić, Jasminka; Tomec, Tajana
Likovi s invaliditetom i tema invalidnosti u književnim djelima za djecu i mladež // EDUvision 2015. »Sodobni pristopi poučevanja novih generacij« / »Modern Approaches to Teaching Coming Generation« / Mojca Orel (ur.).
Ljubljana: Polhov Gradec, 2015. str. 559-574 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Brala-Mudrovčić, J. & Tomec, T. (2015) Likovi s invaliditetom i tema invalidnosti u književnim djelima za djecu i mladež. U: Mojca Orel (ur.)EDUvision 2015. »Sodobni pristopi poučevanja novih generacij« / »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«.
@article{article, author = {Brala-Mudrov\v{c}i\'{c}, Jasminka and Tomec, Tajana}, year = {2015}, pages = {559-574}, keywords = {hrvatska knji\v{z}evnost, invaliditet, lektira, osnovna \v{s}kola, tjelesni invaliditetc}, isbn = {978-961-93662-5-7}, title = {Likovi s invaliditetom i tema invalidnosti u knji\v{z}evnim djelima za djecu i mlade\v{z}}, keyword = {hrvatska knji\v{z}evnost, invaliditet, lektira, osnovna \v{s}kola, tjelesni invaliditetc}, publisher = {Polhov Gradec}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {Brala-Mudrov\v{c}i\'{c}, Jasminka and Tomec, Tajana}, year = {2015}, pages = {559-574}, keywords = {Croatian literature, disability, reading, elementary school, physical disability}, isbn = {978-961-93662-5-7}, title = {DISABLED CHARACTERS AND SUBJECT OF DISABILITY IN LITERATURE FOR CHILDREN AND YOUTH}, keyword = {Croatian literature, disability, reading, elementary school, physical disability}, publisher = {Polhov Gradec}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font