Pregled bibliografske jedinice broj: 799972
HARMONIZIRANJE EKSTERNOG I INTERNOG FINANCIJSKOG IZVJEŠTAVANJA PO SEGMENTIMA POSLOVANJA
HARMONIZIRANJE EKSTERNOG I INTERNOG FINANCIJSKOG IZVJEŠTAVANJA PO SEGMENTIMA POSLOVANJA, 2011., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Rijeka, Rijeka
CROSBI ID: 799972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
HARMONIZIRANJE EKSTERNOG I INTERNOG FINANCIJSKOG IZVJEŠTAVANJA PO SEGMENTIMA POSLOVANJA
(HARMONIZATION OF EXTERNAL AND INTERNAL FINANCIAL REPOETING BY OPERATING SEGMENTS)
Autori
Turčić, Marino
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet Rijeka
Mjesto
Rijeka
Datum
14.03
Godina
2011
Stranica
291
Mentor
Mrša, Josipa
Neposredni voditelj
Peršić, Milena
Ključne riječi
poslovni segment; izvještajni segment; izvještavanje po segmentu; prezentacija financijskih izvještaja; glavni donositelj poslovnih odluka; menadžersko računovodstvo; menadžerski pristup
(operating segment; reporting segment; segment reporting)
Sažetak
Sustav izvještavanja po segmentima poslovanja postavljen u ovom radu specifičan je po tome što, uvažavajući kriterije raščlanjivanja za potrebe internog izvještavanja po segmentima poslovanja, ujedno čini informacijsku osnovicu potrebnog agregiranja homogenih ekonomskih pozicija za potrebe eksternog izvještavanja. Uz zadovoljenje načela internog i eksternog izvještavanja, istodobno se ostvaruju ciljevi harmoniziranog financijskog izvještavanja po segmentima poslovanja. Kritički je istražena struktura kategorija koje se danas objavljuju u temeljnim financijskim izvještajima kako bi se istražilo jesu li objavljene informacije u skladu sa odredbama međunarodnog standarda financijskog izvještavanja koji nalaže da podaci iskazani u temeljnim financijskim izvještajima moraju biti potpuno usklađeni sa podacima iskazanim po segmentima. Utvrđeno je kojim se parametrima najbolje provodi poslovno segmentiranje koje će podjednako kvalitetno zadovoljiti potrebe i eksternog, i internog izvještavanja, te kako se optimalno određuje veličina poslovnog segmenta. Napušten je raniji koncept internog izvještavanja koji je bio usmjeren na segmente djelatnosti i zemljopisne segmente, odnosno na primarne i sekundarne segmente, a podržan je novi koncept harmoniziranih eksternih i internih financijskih izvještaja o poslovnim segmentima, koji pružaju eksternim korisnicima pregled poslovnih procesa temeljen na računovodstvu odgovornosti, te razotkrivaju pojedinačni doprinos svakog izvještajnog poslovnog segmenta ukupnom rezultatu poslovnog sustava kao cjeline, uz punu afirmaciju menadžerskog pristupa. Ukoliko dosegnuti stupanj razvoja informatičke tehnologije dopušta da se računovodstvene informacije po segmentima povlače direktno iz istih baza podataka, kako bi u sumarnom obliku bile objavljene u financijskim izvještajima za eksterne korisnike, poštujući pritom temeljno načelo da korisnost prezentirane informacije mora biti veća od cijene njene pripreme, a iz financijskih izvještaja promatranog poslovnog subjekta njegove se ekonomske performanse vide „očima menadžmenta“, tada se olakšava proces donošenja kvalitetnih poslovnih i investicijskih odluka i može se govoriti o harmoniziranom eksternom i internom financijskom izvještavanju. Dokazana je važnost harmoniziranja internih financijskih izvještaja po segmentima poslovanja sa eksternim financijskim izvještajima, od kojih se očekuje da pruže cjelovitu financijsku sliku poslovnih aktivnosti nekog poslovnog subjekta, sa dobro strukturiranom vertikalnom i horizontalnom vezom između pojedinih pozicija financijskih izvještaja, olakšavajući mogućnost procjene vrijednosti, dinamike i stupnja neizvjesnosti budućeg novčanog toka, te likvidnosti i financijske fleksibilnosti promatranog subjekta u cjelini, kao i njegovih segmenata poslovanja. Koristeći znanje i iskustvo svjetske prakse, osobito s područja hotelske industrije, oplemenjeno teorijskim spoznajama i vlastitim autorovim iskustvima, predložen je općeprihvatljivi model ocjene harmoniziranosti eksternog i internog financijskog izvještavanja po segmentima u više različitih grupacija djelatnosti, osobito u hotelijerstvu i trgovini, koji je na koncu testiran na uzorku svjetskih i hrvatskih poslovnih sustava čije vrijednosnice kotiraju na burzama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija