Pregled bibliografske jedinice broj: 799051
OBITELJSKO PODUZETNIŠTVO
OBITELJSKO PODUZETNIŠTVO. Mostar: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016 (monografija)
CROSBI ID: 799051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
OBITELJSKO PODUZETNIŠTVO
(FAMILY ENTREPRENEURSHIP)
Autori
Bakotić, Danica ; Bulog, Ivana ; Dulčić, Želimir ; Glamuzina, Mia ; Klepić, Zdenko ; Kružić, Dejan ; Lovrinčević, Marina ; Ostojić Mihić, Andrijana ; urednik: Dejan Kružić
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Mostar
Godina
2016
Stranica
XI + 411
ISBN
978-9958-16-051-6
Ključne riječi
obiteljsko poduzetništvo; obiteljski biznis; obiteljsko poduzeće
(family entrepreneurship; family business; family enterprise)
Sažetak
U knjizi "Obiteljsko poduzetništvo" obuhvaćena su tematska područja poduzetništva, poduzetnika kao i relevantnosti obiteljskih poduzeća u svjetskoj ekonomiji. Pojmovno je određeno obiteljsko poduzetništvo i obiteljsko poduzeće i pruženi su kriteriji za definiranje obiteljskog poduzetništva i tipologije obiteljskih poduzeća. Motivacija za poduzimanje poduzetničkih aktivnosti i "nagrada za strah" koju poduzetnici i njihove obitelji očekuju, podložna je utjecaju brojnih društvenih i ekonomskih faktora iz poduzetničkog i obiteljskog okruženja. Biznis pokreću pojedinci i njihove obitelji iz različitih pobuda - da sami upravljaju svojom sudbinom, da ostvare financijske koristi, da stvore novo zapošljavanje nakon gubitka posla, da realiziraju inovativan proizvod ili uslugu, odnosno jednostavno rečeno da kreiraju i stvore nešto novo – „luku spasa“ i obiteljski pothvat koji će rezultirati obiteljskim koristima, a u najpovoljnijim slučajevima i obiteljskim bogatstvom. Budući da specifičnost obiteljskih poduzeća predstavlja različitost interesa obitelji i interesa poduzeća u jedinstvenom sistemu obiteljskog poslovanja, to su autori posebnu pozornost usmjerili ka utvrđivanju suštine obiteljskog poslovanja, njegove prirode i strukture - uključivo i brojne teškoće u njegovom identificiranju. Analizirajući interese obitelji i interese poduzeća, a naročito teškoće izbora između obiteljskih želja i zahtjeva koje pred obitelj postavlja poslovanje obiteljskog poduzeća, autori izlaganje fokusiraju na različitost ciljeva obitelji i poduzeća i potrebu razvoja što uspješnije uravnoteženosti obiteljskog i poslovnog sistema. U knjizi je obrađeno značenje inovacija u obiteljskom poduzetništvu, modeli inoviranja, kao i uloge menadžmenta i vodstva u suvremenim obiteljskim poduzetničkim pothvatima. Sva obiteljska poduzeća svakodnevno donose brojne odluke, pri čemu kvaliteta odlučivanja ovisi o svim važnim pitanjima s kojima se susreću poduzetničke obitelji. Odlučivanje o razvoju poduzeća, investiranju, karijernim pozicijama i kompenzacijama kao i utjecaj emocija na poslovanje predstavljaju najčešće izvore konflikata u obiteljskom poduzeću, koji nastaju iz razloga jer je teško odvojiti obitelj i posao. Prelijevanje konflikta iz obiteljskog u poslovni podsistem i obrnuto, u obiteljskom poduzeću je neminovno, što često dovodi do značajnih negativnih posljedica po poslovanje obiteljskog poduzeća i po harmoniju unutar obitelji. Obrađene su i poduzetničke strategije, konkurentske strategije, te povezanost organizacijske kulture i društvenih vrijednosti, poslovne etike i društvene odgovornosti obiteljskih poduzeća. Kritična pitanja održivosti i razvoja obiteljskog poslovanja na koje svako od obiteljskih poduzeća mora tražiti odgovore prilagođene svojoj obiteljskoj i poslovnoj dimenziji, tangirana su na način da predstavljaju podlogu na kojoj su obrađeni modeli obiteljskog poslovanja - kako s aspekta strukture temeljnih dimenzija (obitelji, poslovanja i vlasništva) poduzeća tako i različitosti uloga koje akterima obiteljskog poslovanja generiraju njihove ciljeve i očekivanja. Prezentirajući modele obiteljskog poduzeća putem tri dimenzije s ukupno sedam različitih pozicija u kojima se akteri mogu nalaziti, sve uz razgraničenje uloga koje generiraju obitelj, poslovanje poduzeća i vlasništvo nad poduzećem, knjiga omogućava uvid u složenost interakcija unutar obiteljskog poslovanja, kao i utvrđivanje što se stvarno događa i zašto se baš tako događa u obiteljskom poduzeću. Akteri u obiteljskom poduzetništvu su upućeni na mnogobrojna „putovanja“ u području obitelji, vlasništva i upravljanja poduzećem, a značenje tog putovanja u njihovim životima predstavlja srž fenomena obiteljskog biznisa. U knjizi su obuhvaćena i tematska područja nasljeđivanja obiteljskog biznisa i uključivanja novih generacija u upravljanje i vlasništvo nad obiteljskim poduzećima. Posebno je ukazano na značenje korporativnog poduzetništva u daljnjem razvoju obiteljskog poslovanja. Razumijevanje zahtjeva koje budućnost postavlja pred obiteljska poduzeća, uključivo i dobru pripremu obiteljskih poduzeća da uspiju u takovoj budućnosti, uz stalno imanje na umu kontinuiteta promjena koje nastaju u svakoj od dimenzija obiteljskog poslovanja, može povećati održivost obiteljskih poduzeća i doprinijeti povećanju općeg blagostanja, kako obitelji tako i zajednica u kojima obiteljska poduzeća djeluju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split
Profili:
Želimir Dulčić
(autor)
Ivana Bulog
(autor)
Marina Lovrinčević
(autor)
Danica Bakotić
(autor)
Dejan Kružić
(autor)