Pregled bibliografske jedinice broj: 798831
Upoznavanje baštine kroz akcijsko istraživanje u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Upoznavanje baštine kroz akcijsko istraživanje u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 3; 424-438 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 798831 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upoznavanje baštine kroz akcijsko istraživanje u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
(Introducing the concept of heritage through action research in early and pre-school education)
Autori
Jukić, Tonća
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 64
(2015), 3;
424-438
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; baština; kreativnost; održivi razvoj; rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(action research; heritage; creativity; sustainable development; early and pre-school education)
Sažetak
Baština predstavlja nepresušan izvor za osvješćivanje vlastitog i tuđeg identiteta te za razumijevanje različitosti i osobne odgovornosti u kontekstu održivog razvoja. Upravo stoga baština je neizostavna tema u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju koji, s obitelji, predstavlja polaznu točku u procesu cjeloživotnog učenja i izgrađivanja pojedinaca koji će se aktivno, odgovorno i kreativno odnositi prema prirodnom, društvenom i tehničkotehnološkom okružju. Pristup baštinskim sadržajima i iskustvima koja iz njih proizlaze potrebno je sustavno i cilju usmjereno planirati, ostvarivati, pratiti i vrednovati kako bi se utvrdilo u kojoj mjeri i na koji način pridonose djetetovu procesu razumijevanja i njegovu cjelovitom razvoju. Budući da akcijsko istraživanje predstavlja proces istraživanja odgojnoobrazovne prakse koji se provodi u svrhu njezina unaprjeđenja te se ostvaruje kroz spiralno povezane etape planiranja, djelovanja, praćenja i refleksije, u radu se predlažu mogućnosti upoznavanja baštine kroz akcijsko istraživanje u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Spoznaje dobivene takvim istraživačkim pristupom mogle bi pridonijeti osvješćivanju šire zajednice o važnosti i dobrobiti upoznavanja baštine od najranije dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- ProQuest
- EBSCO