Pregled bibliografske jedinice broj: 798829
SPOSOBNOST SLUŠANJA RIJEČI SMANJENE RAZUMLJIVOSTI KOD DJECE STARIJE VRTIĆKE DOBI
SPOSOBNOST SLUŠANJA RIJEČI SMANJENE RAZUMLJIVOSTI KOD DJECE STARIJE VRTIĆKE DOBI, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 798829 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
SPOSOBNOST SLUŠANJA RIJEČI SMANJENE RAZUMLJIVOSTI KOD DJECE STARIJE VRTIĆKE DOBI
(Ability to listen the words with reduced intelligibility in older preschool children)
Autori
Pavičić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.09
Godina
2014
Stranica
35
Mentor
Heđever, Mladen
Ključne riječi
poremećaj slušnog procesiranja; djeca starije vrtićke dobi; baterija testova za ispitivanje slušnog procesiranja
(auditory processing disorder; older children of kindergarten age; test for auditory processing)
Sažetak
Slušno procesiranje je termin koji se koristi za opisivanje procesa koji se događaju kada mozak prepoznaje i tumači zvukove oko nas. Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) senzorički je poremećaj koji najčešće pogađa slušanje, razumijevanje govora i učenje te stvara poteškoće u procesiranju auditivnih informacija. PSP nije uzrokovan oštećenjem sluha ili kognitivnih funkcija već se odnosi na ograničenja u prijenosu, analizi, organizaciji, transformaciji, obradi, pohranjiivanju, vraćanju i uporabi auditivnih informacija. U provedenom istraživanju ispitivalo se slušno procesiranje kod djece starije vrtićke dobi. Za ispitivanje je korištena baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja koja obuhvaća sva četiri subtesta (Test filtriranih riječi, Test govora u buci, Dihotički test riječi te Dihotički test rečenica). Test je proveden na uzorku od 25-ero djece. Cilj istraživanja bio je utvrditi učestalost poremećaja slušnog procesiranja kod ispitane djece kao i pojasniti postoji li veza između kronološke dobi i slabijih rezultata na određenim subtestovima Testa PSP-1. Rezultati istraživanja pokazuju da su statistički značajne razlike dobivene na kronološkoj dobi skupina ispitanika, na prvom subtestu (Test filtriranog govora), zatim na trećem subtestu (Dihotički test riječi) za desno uho i ukupnom rezultatu te na četvrtom subtestu (dihotički test rečenica) za desno i lijevo uho. Nisu dobivene statistički značajne razlike na drugom subtestu (Test govora u buci), na trećem subtestu za lijevo uho i ukupnom rezultatu za četvrti subtest.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mladen Heđever
(mentor)