Pregled bibliografske jedinice broj: 798733
Analiza odnosa životnih navika i rezultata samoprocjene vokalnih teškoća kod budućih vokalnih profesionalaca
Analiza odnosa životnih navika i rezultata samoprocjene vokalnih teškoća kod budućih vokalnih profesionalaca, 2013., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 798733 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza odnosa životnih navika i rezultata samoprocjene vokalnih teškoća kod budućih vokalnih profesionalaca
(Relationship between habits and vocal difficulties in future vocal professionals)
Autori
Huber, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.10
Godina
2013
Stranica
46
Mentor
Heđever, Mladen
Neposredni voditelj
Bonetti, Ana
Ključne riječi
budući vokalni profesionalci; životne navike; Indeks vokalnih teškoća.
(future vocal professionals; Habits; Voice Handicap Index)
Sažetak
Vokalni profesionalci su osobe koje koriste glas kao osnovno sredstvo svoje profesionalne aktivnosti. Njihov svakodnevni zadatak je podučavati, uvjeravati i djelovati svojim glasom te ih se stoga svrstava u visoko rizičnu skupinu za nastajanje poremećaja glasa. Učitelji i nastavnici su skupina vokalnih profesionalaca koja se smatra posebno rizičnom skupinom i jedni su od najčešćih pacijenata s poremećajima glasa. Nažalost, često nisu dovoljno educirani niti svjesni mogućih problema koje im glas može prouzročiti stoga je cilj ovog istraživanja utvrditi postoje li razlike u samoprocjeni vokalnih teškoća između budućih vokalnih profesionalaca i neprofesionalaca. Istraživanje je provedeno na uzorku od 160 ispitanika - 80 budućih vokalnih profesionalaca (studenata Učiteljskog fakulteta) i 80 studenata koji neće biti vokalni profesionalci. Ispitavanje se provelo pomoću dva upitnika: Upitnika o životnim navikama oblikovanim za potrebe istraživanja te Indeksa vokalnih teškoća (Voice Handicap Index – VHI) kojim se obavlja samoprocjena poremećaja glasa i njegova interferencija s kvalitetom života. Statističkom analizom dobiveno je da se skupine ispitanika statistički značajno razlikuju na varijablama F2 (U bučnoj prostoriji ljudi me teško razumiju), F4 (Telefon upotrebljavam rjeđe nego što želim), F7 (Ljudi traže da ponovim kad razgovaram s njima licem u lice), E8 (Zbunjen sam kad ljudi traže da ponovim što sam rekao/rekla) te varijablama VHIF (fizički aspekt) i VHIE (emocionalni aspekt) koje se odnose na ukupne rezultate Indeksa vokalnih teškoća. Dokazana je i povezanost navedena dva upitnika, no iako većina varijabli skupa životnih navika korelira s varijablama skupa vokalnih teškoća, povezanost je jako slaba. Iz rada je proizašao zaključak kako su kod današnjih studenata prisutne brojne životne navike koje negativno utječu na glas, bilo kod budućih vokalnih profesionalaca ili kod studenata kojima glas neće biti primarno sredstvno profesionalne aktivnosti. Rezultati istraživanja imaju važne implikacije za sve buduće vokalne profesionalce stoga se preporučuje osmišljavanje i provedba vokalnog obrazovanja tijekom formalne obuke svih studenata koji će biti dio ove skupine jer ipak je glas njihovo glavno oruđe o kojem im ovisi posao i karijera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb