Pregled bibliografske jedinice broj: 798522
Računalni sustavi za uravnoteženje i opterećenje zrakoplova
Računalni sustavi za uravnoteženje i opterećenje zrakoplova, 2014., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 798522 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računalni sustavi za uravnoteženje i opterećenje zrakoplova
(IT Systems for Aircraft Weight and Balance)
Autori
Agić, Jerko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
08.07
Godina
2014
Stranica
68
Mentor
Štimac, Igor
Ključne riječi
mase zrakoplova ; lista opterećenja i uravnoteženja ; računalni sustavi za uravnoteženje i opterećenje zrakoplova
(aircraft mass ; aircrat weight and balance ; IT systems for aircraft weight and balance)
Sažetak
Svrha ovog rada bila je prikazati ured za uravnoteženje i opterećenje zrakoplova i njegove IT i informacijske procese u organizacijskoj strukturi zračne luke. Ured za uravnoteženje i opterećenje mora surađivati s nekoliko ureda kako bi pravovremeno dobio podatke potrebne za izradu liste i kako bi na temelju istih mogao izraditi listu, što je jedan od ključnih faktora za sigurnost letenja. U radu su prikazani svi parametri koje djelatnici ureda za uravnoteženje i opterećenje moraju poznavati kako bi mogli obavljati posao uz maksimalnu sigurnost. U novije vrijeme sve se više zračnih luka okreće računalnoj izradi liste uravnoteženja i opterećenja zbog brzine izrade liste i točnosti. Za vrijeme pisanja ovog rada boravio sam na Zračnoj luci Split. Zračna luka Split je prva u Europi imala sustav koji je opisan u radu. Radi se o iznimno kvalitetnom i gotovo automatiziranom sustavu koji uvelike olakšava rad djelatnicima centra za uravnoteženje i opterećenje, pogotovo uzmemo li sezonski karakter zračne. Naime u jednom ljetnom bude i više od sto operacija zrakoplova, što djelatniku ureda za uravnoteženje i opterećenje ostavlja manje od propisanog vremena za izradu liste uravnoteženja i opterećenja. Najveća prednost sustava je mogućnost simulacije kako bi se djelatnik unaprijed mogao pripremiti za određeni tip zrakoplova. Za primjer, na Zračnoj luci Split radili smo simulaciju za zrakoplov Croatia Airlines-a Dash 8 Q-400 koji je osjetljiv, te za samo nekoliko putnika više u prednjem dijelu putničke kabine, ispada iz propisanih granica. Najveći nedostatak na zračnoj luci Split je nepovezanost Cargo službe sa računalnim sustavom za uravnoteženje i opterećenje. Uvođenjem računalnih sustava za uravnoteženje i opterećenje povećala se sigurnost i skratilo vrijeme za izradu liste uravnoteženja i opterećenja. Zračna luka Split ima samo jedan sustav i veliki dio prijevoznika ga odobrava. Prijevoznici koji ne odobravaju uporabu računalnog sustava su niskotarifni i prijevoznici koji diljem svijeta imaju centralne urede za uravnoteženje i opterećenje. Niskotarifni prijevoznici, zbog maksimalne uštede koju žele ostvariti, sami u zrakoplovu izrađuju listu uravnoteženja i opterećenja dok za prijevoznike koji imaju centralne urede, lista se šalje u ured za uravnoteženje i opterećenje na zračnoj luci polaska ili direktno u zrakoplov.Nedostatak računalnog program je mogućnost greške na serveru ili pad sustava, ali to se ne događa često te Zračna luka Split može podnijeti prometno opterećenje korištenjem samo navedenog sustava koji se svakim danom usavršava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport