Pregled bibliografske jedinice broj: 797880
Komparativna analiza temeljnih odrednica sustava visokog obrazovanja u izabranim zemljama Europske unije
Komparativna analiza temeljnih odrednica sustava visokog obrazovanja u izabranim zemljama Europske unije // Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet), XXI. (2015), 57-79 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 797880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza temeljnih odrednica sustava visokog obrazovanja u izabranim zemljama Europske unije
(Comparative analysis of fundamental determinanats of higher education system in the selected European Union countries)
Autori
Dragija, Martina
Izvornik
Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet) (1840-3255) XXI.
(2015);
57-79
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
sustavi visokog obrazovanja; strategija; modeli financiranja; Europska unija; Republika Hrvatska
(Higher education system; strategy; models of funding; European Union; Croatia)
Sažetak
Recesija koja je u posljednjih nekoliko godina zahvatila sve sektore u Republici Hrvatskoj odrazila se i na aktivnosti visokih učilišta. U tom kontekstu, visoka učilišta involvirana su u čitav niz financijskih i institucionalnih reformi čiji je cilj osigurati učinkovito i odgovorno upravljanje te održati financijsku autonomiju i stabilnost visokih učilišta. U ovom radu prezentirana je komparativna analiza sustava visokog obrazovanja u izabranim zemljama Europske Unije kroz sljedeće ključne odrednice samoga sustava: vrstu sustava visokog obrazovanja, strategiju razvoja visokog obrazovanja, modele financiranja visokog obrazovanja, te trendove u financiranju. Provedena analiza rezultirala je s nekoliko signifikantnih zaključaka. Kao prvo, evidentna je neujednačenost sustava visokog obrazovanja s obzirom na vrstu sustava visokog obrazovanja, no i dalje dominira binaran sustav visokog obrazovanja. Nadalje, uočeno je kako su visoka učilišta, u kontekstu brojnih izazova pred kojima se nalaze, spoznala značaj izrade kvalitetne strategije za nadolazeća razdoblja. Također, uočena je diversifikacija u modelima i izvorima financiranja, te je evidentan trend smanjenja proračunskih izvora financiranja i naglasak je stavljen na financiranje temeljem pokazatelja uspješnosti što osobito dolazi do izražaja kod razvijenih visokih učilišta.
Izvorni jezik
Engleski
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit