Pregled bibliografske jedinice broj: 797503
Vrednovanje u području školskog knjižničarstva
Vrednovanje u području školskog knjižničarstva // Čitalište, 26 (2015), 2-11 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 797503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje u području školskog knjižničarstva
(Evaluation in the Field of School Librarianship)
Autori
Banek Zorica, Mihaela
Izvornik
Čitalište (2217-5555) 26
(2015);
2-11
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
školske knjižnice; vrednovanje; metode vrednovanja; kvantitativno vrednovanje; kvalitativno vrednovanje; kompetencije; samovrednovanje; praksa temeljena na dokazima; kvaliteta; mjerenje uspješno
(school libraries; evaluation; evaluation methods; quantitative methods; qualitative methods; competences; self-evaluation; evidence based practice; quality; performance measurement)
Sažetak
Kroz povijest se kvaliteta knjižnice sagledavala prema veličini i broju zbirki. P romjene koje se događaju na globalnoj razini uvjetuju potrebu za drugačijim pogledom na definiciju uspješnosti knjižnice, a time i zahtijevaju implementaciju metoda i alate iz područja ekonomije. Prvenstveno je to iz razloga kako bi pokazale isplativost svojih usluga ili opravdanost uvođenja nove usluge. Knjižnice u obrazovnom sustavu, kao što su to školske, pred sobom imaju nove izazove jer dosadašnje metode vrednovanja, primjenjive u ostalim vrstama knjižnica, ne odgovaraju specifičnostima funkcioniranja u obrazovnom sustavu. U radu su, uz povijesni pregled razvoja metoda vrednovanja u knjižničarstvu, prikazani i različiti modeli vrednovanja primjenjivi u području školskog knjižničarstva u svrhu doprinosa jačanju modela povezanosti kvalitete školske knjižnice sa obrazovnim postignućima učenika. Vrednovanje kvalitete knjižničnih usluga i učinkovitosti moguće je primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda, pri čemu prve nastoje vrednovati rezultate prema korisničkom iskustvu i mišljenju, a druge nastoje prikupiti konkretne podatke. Moderan pristup vrednovanju školskih knjižnica očituje se u dobroj uravnoteženosti ovih dviju mjera jer jedino tako pružaju cjelovitu sliku utjecaja školske knjižnice na obrazovni proces
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti