Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 797503

Vrednovanje u području školskog knjižničarstva


Banek Zorica, Mihaela
Vrednovanje u području školskog knjižničarstva // Čitalište, 26 (2015), 2-11 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 797503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje u području školskog knjižničarstva
(Evaluation in the Field of School Librarianship)

Autori
Banek Zorica, Mihaela

Izvornik
Čitalište (2217-5555) 26 (2015); 2-11

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
školske knjižnice; vrednovanje; metode vrednovanja; kvantitativno vrednovanje; kvalitativno vrednovanje; kompetencije; samovrednovanje; praksa temeljena na dokazima; kvaliteta; mjerenje uspješno
(school libraries; evaluation; evaluation methods; quantitative methods; qualitative methods; competences; self-evaluation; evidence based practice; quality; performance measurement)

Sažetak
Kroz povijest se kvaliteta knjižnice sagledavala prema veličini i broju zbirki. P romjene koje se događaju na globalnoj razini uvjetuju potrebu za drugačijim pogledom na definiciju uspješnosti knjižnice, a time i zahtijevaju implementaciju metoda i alate iz područja ekonomije. Prvenstveno je to iz razloga kako bi pokazale isplativost svojih usluga ili opravdanost uvođenja nove usluge. Knjižnice u obrazovnom sustavu, kao što su to školske, pred sobom imaju nove izazove jer dosadašnje metode vrednovanja, primjenjive u ostalim vrstama knjižnica, ne odgovaraju specifičnostima funkcioniranja u obrazovnom sustavu. U radu su, uz povijesni pregled razvoja metoda vrednovanja u knjižničarstvu, prikazani i različiti modeli vrednovanja primjenjivi u području školskog knjižničarstva u svrhu doprinosa jačanju modela povezanosti kvalitete školske knjižnice sa obrazovnim postignućima učenika. Vrednovanje kvalitete knjižničnih usluga i učinkovitosti moguće je primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda, pri čemu prve nastoje vrednovati rezultate prema korisničkom iskustvu i mišljenju, a druge nastoje prikupiti konkretne podatke. Moderan pristup vrednovanju školskih knjižnica očituje se u dobroj uravnoteženosti ovih dviju mjera jer jedino tako pružaju cjelovitu sliku utjecaja školske knjižnice na obrazovni proces

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mihaela Banek Zorica (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Banek Zorica, Mihaela
Vrednovanje u području školskog knjižničarstva // Čitalište, 26 (2015), 2-11 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Banek Zorica, M. (2015) Vrednovanje u području školskog knjižničarstva. Čitalište, 26, 2-11.
@article{article, author = {Banek Zorica, Mihaela}, year = {2015}, pages = {2-11}, keywords = {\v{s}kolske knji\v{z}nice, vrednovanje, metode vrednovanja, kvantitativno vrednovanje, kvalitativno vrednovanje, kompetencije, samovrednovanje, praksa temeljena na dokazima, kvaliteta, mjerenje uspje\v{s}no}, journal = {\v{C}itali\v{s}te}, volume = {26}, issn = {2217-5555}, title = {Vrednovanje u podru\v{c}ju \v{s}kolskog knji\v{z}ni\v{c}arstva}, keyword = {\v{s}kolske knji\v{z}nice, vrednovanje, metode vrednovanja, kvantitativno vrednovanje, kvalitativno vrednovanje, kompetencije, samovrednovanje, praksa temeljena na dokazima, kvaliteta, mjerenje uspje\v{s}no} }
@article{article, author = {Banek Zorica, Mihaela}, year = {2015}, pages = {2-11}, keywords = {school libraries, evaluation, evaluation methods, quantitative methods, qualitative methods, competences, self-evaluation, evidence based practice, quality, performance measurement}, journal = {\v{C}itali\v{s}te}, volume = {26}, issn = {2217-5555}, title = {Evaluation in the Field of School Librarianship}, keyword = {school libraries, evaluation, evaluation methods, quantitative methods, qualitative methods, competences, self-evaluation, evidence based practice, quality, performance measurement} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font