Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 797468

Hedonisti i utilitaristi: tipovi posjetitelja trgovačkog centra Supernova Zadar


Tonković, Željka
Hedonisti i utilitaristi: tipovi posjetitelja trgovačkog centra Supernova Zadar // Sociologija i prostor, 53 (2015), 3; 193-212 doi:10.5673/sip.53.3.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 797468 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hedonisti i utilitaristi: tipovi posjetitelja trgovačkog centra Supernova Zadar
(Hedonists and Utilitarians: Types of Visitors at the Shopping Centre Supernova Zadar)

Autori
Tonković, Željka

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 53 (2015), 3; 193-212

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
trgovački centar; potrošnja; tipovi potrošača; konzumerizam; slobodno vrijeme; socijalne funkcije
(shopping centre; consumption; shopper types; consumerism; social functions; leisure)

Sažetak
U članku su izloženi i interpretirani rezultati anketnog ispitivanja posjetitelja trgovačkog centra Supernova u Zadru (N = 470). Polazeći od konceptualnog okvira koji razlikuje hedonistički (ekspresivni) pristup potrošnji od utilitarnog (instrumentalnog), osnovni cilj rada bio je ispitati zastupljenost hedonistički i utilitaristički orijentiranih tipova posjetitelja te razlike među njima. Uz to, cilj rada bio je ispitati funkcije trgovačkog centra Supernova te utvrditi u kojoj su mjeri razvijene socijalne funkcije. Istraživanje je pokazalo kako se taj trgovački centar primarno afirmirao kao mjesto za obavljanje kupovine, pri čemu su socijalne funkcije od sekundarne važnosti, osim kod mlađe populacije. Prema rezultatima istraživanja, hedonistički pristup potrošnji zastupljeniji je među ženama i mladima. Istraživanje je također pokazalo da su hedonistički orijentirani posjetitelji skloni češćim odlascima u trgovačke centre te da ih doživljavaju privlačnima zbog raznovrsnosti sadržaja i ukupnog ambijenta. Zaključni dio ukazuje na potrebu za detaljnijim istraživanjima, kvantitativnim i kvalitativnim, kojima bi se obuhvatilo više aspekata potrošačkih orijentacija i stilova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Željka Tonković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Tonković, Željka
Hedonisti i utilitaristi: tipovi posjetitelja trgovačkog centra Supernova Zadar // Sociologija i prostor, 53 (2015), 3; 193-212 doi:10.5673/sip.53.3.1 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Tonković, Ž. (2015) Hedonisti i utilitaristi: tipovi posjetitelja trgovačkog centra Supernova Zadar. Sociologija i prostor, 53 (3), 193-212 doi:10.5673/sip.53.3.1.
@article{article, author = {Tonkovi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2015}, pages = {193-212}, DOI = {10.5673/sip.53.3.1}, keywords = {trgova\v{c}ki centar, potro\v{s}nja, tipovi potro\v{s}a\v{c}a, konzumerizam, slobodno vrijeme, socijalne funkcije}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {10.5673/sip.53.3.1}, volume = {53}, number = {3}, issn = {1846-5226}, title = {Hedonisti i utilitaristi: tipovi posjetitelja trgova\v{c}kog centra Supernova Zadar}, keyword = {trgova\v{c}ki centar, potro\v{s}nja, tipovi potro\v{s}a\v{c}a, konzumerizam, slobodno vrijeme, socijalne funkcije} }
@article{article, author = {Tonkovi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2015}, pages = {193-212}, DOI = {10.5673/sip.53.3.1}, keywords = {shopping centre, consumption, shopper types, consumerism, social functions, leisure}, journal = {Sociologija i prostor}, doi = {10.5673/sip.53.3.1}, volume = {53}, number = {3}, issn = {1846-5226}, title = {Hedonists and Utilitarians: Types of Visitors at the Shopping Centre Supernova Zadar}, keyword = {shopping centre, consumption, shopper types, consumerism, social functions, leisure} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • SCOPUS
  • SocINDEX (EBSCO)


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font