Pregled bibliografske jedinice broj: 797395
Ispitivanje dihotičkog slušanja kod djece starije vrtićke dobi
Ispitivanje dihotičkog slušanja kod djece starije vrtićke dobi, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko – rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 797395 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje dihotičkog slušanja kod djece starije vrtićke dobi
(ASSESSMENT OF DICHOTIC LISTENING IN THE OLDER PRE-SCHOOL CHILDREN)
Autori
Županić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko – rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.09
Godina
2014
Stranica
48
Mentor
Heđever, Mladen
Ključne riječi
slušno procesiranje; poremećaj slušnog procesiranja; dihotičko slušanje; dihotički govorni testovi
(auditory processing; auditory processing disorder; dichotic listening; dichotic speech tests)
Sažetak
Dihotičko slušanje je eksperimentalna paradigma u kojoj se dva različita slušna podražaja prezentiraju istovremeno, svaki na jedno uho. Dihotičko slušanje jedna je od sposobnosti slušnog procesiranja, stoga su dihotički govorni testovi sastavni i nezaobilazni dio baterija testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja. Cilj ovog rada jest ispitati dihotičko slušanje kod djece starije vrtićke dobi pomoću Dihotičkog testa riječi i Dihotičkog testa rečenica (subtestovi Baterije testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja PSP1, Heđever, 2012). U istraživanje je uključena i skupina djece prvog razreda osnovne škole koja je prosječno starija 1 godinu i 3 mjeseca i za koju postoje standardizirane norme na dihotičkim testovima koji su korišteni u ovom radu. Pokušalo se utvrditi postoje li razlike u sposobnostima slušnog procesiranja između djece starije vrtićke dobi i djece prvog razreda osnovne škole na testovima koji ispituju dihotičko slušanje. U istraživanju su sudjelovale dvije skupine djece: 94-ero djece starije vrtićke dobi, prosječne kronološke dobi 6 ; 03 (godina ; mjesec) te 137-ero djece prvog razreda osnovne škole, prosječne kronološke dobi 7 ; 06 (godina ; mjesec). Prikupljeni podaci obrađeni su uporabom programa Statistica, inačica 5. Podaci su statistički obrađeni na razini deskriptivne statistike te parametrijske i neparametrijske statistike (T-test i Mann-Whitney U test). Rezultati su pokazali da djeca starije vrtićke dobi postižu značajno lošije rezultate u odnosu na djecu prvog razreda osnovne škole na Dihotičkom testu riječi za desno uho i ukupan rezultat te na Dihotičkom testu rečenica za lijevo uho. Nisu pronađene značajne razlike između dvije skupine ispitanika na Dihotičkom testu riječi za lijevo uho i Dihotičkom testu rečenica za ukupan rezultat. Djeca starije vrtićke dobi bila su značajno bolja od djece prvog razreda osnovne škole na Dihotičkom testu rečenica za desno uho. Rezultati na dihotičkim testovima djece niže kronološke dobi pod velikim su utjecajem strukturalno-anatomskih čimbenika, dok porastom kronološke dobi sve važniji postaju procesi pažnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3278 - Poremećaji slušnog procesiranja (PSP) u osnovnoškolske djece (Heđever, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mladen Heđever
(mentor)