Pregled bibliografske jedinice broj: 797180
Facebook prijatelji kao pokazatelj strukturnih dimenzija društvenog kapitala mladih u Hrvatskoj
Facebook prijatelji kao pokazatelj strukturnih dimenzija društvenog kapitala mladih u Hrvatskoj // Revija za sociologiju, 2 (2015), 45; 145-170 doi:10.5613/rzs.45.2.2 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 797180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Facebook prijatelji kao pokazatelj strukturnih dimenzija društvenog kapitala mladih u Hrvatskoj
(Facebook Friends as an Indicator of the Social Capital Structural Dimensions of Youth in Croatia)
Autori
Krolo, Krešimir
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 2
(2015), 45;
145-170
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
društveni kapital; mladi; digitalno-interaktivni mediji; Facebook prijatelji
(social capital; youth; digital-interactive media; Facebook friends)
Sažetak
Tema ovog rada jest analiza uloge prijatelja na internetskoj društvenoj mreži Facebook kao pokazatelja strukturnih dimenzija društvenog kapitala mladih u Hrvatskoj. Teorijski dio rada povezuje specifične dimenzije društvenog kapitala proizišle ponajprije iz radova Roberta D. Putnama sa spoznajama u području istraživanja načina korištenja novih medija među mladima. Temeljem tog pregleda konstruirao se metodološki okvir unutar kojeg su operacionalizirane strukturne dimenzije konvencionalnog (offline) i internetski posredovanog (online) društvenog kapitala (povezujući i premošćujući društveni kapital, participacijske prakse u civilnom sektoru) te načini i učestalost korištenja internetskih društvenih mreža. Podaci su prikupljeni internetskom anketom 2012. godine na prigodnom uzorku (N = 577) ostvarenom metodom snježne grude. Statistička analiza podataka uključivala je bivarijatne i multivarijatne postupke s ciljem utvrđivanja relevantnosti Facebook prijatelja i drugih obilježja korištenja internetskih društvenih mreža kao pokazatelja strukturnih dimenzija društvenog kapitala mladih u Hrvatskoj. Rezultati su pokazali da je broj prijatelja na Facebooku pozitivno povezan s internetski posredovanim participacijskim praksama mladih te internetski posredovanim premošćujućim društvenim kapitalom, što upućuje na dva obilježja korištenja Facebooka kao pokazatelja društvenog kapitala mladih u Hrvatskoj. Prvo je vezano uz odnos društvenog aktivizma i Facebooka kao fleksibilnijeg oblika društvenog angažmana u usporedbi s klasičnim oblikom institucionalnog i organizacijskog angažmana (članstvo u udrugama i organizacijama iz civilnog sektora), dok je drugo vezano uz ulogu Facebooka kao medija koji povezuje pojedince izvan lokalnih kontekstualnih ograničenja. Oba su obilježja indikativna ne samo u pogledu načina ostvarivanja komunikacije, nego i načina akumuliranja različitih oblika društvenog kapitala u »digitalnom« društvu.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Work Abstracts