Pregled bibliografske jedinice broj: 796477
Dječje glazbeno stvaralaštvo
Dječje glazbeno stvaralaštvo // Rojko, P. Metodika nastave glazbe. Teorijsko- tematski aspekti / Babić, Antun (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 1996. str. 172-202
CROSBI ID: 796477 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječje glazbeno stvaralaštvo
(Music creativity of children)
Autori
Rojko, Pavel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Rojko, P. Metodika nastave glazbe. Teorijsko- tematski aspekti
Urednik/ci
Babić, Antun
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
1996
Raspon stranica
172-202
ISBN
953-96006-3-4
Ključne riječi
dječje glazbeno stvaralaštvo, osnovna škola, glazbena nastava, pedocentrističko pretjerivanje
(music creativity, elementary school, music education, pedocentristic exaggeration)
Sažetak
Razgovori, rasprave, studije, diskusije, savjetovanja, seminari o dječjem stvaralaštvu postali su nekom vrstom pedagoške mode u kojoj se – kao u svakoj modi – uvijek (pomalo) i pretjeruje. Konotativni naboj sintagme dječje stvaralaštvo kao da oslobađa od potrebe za kritičnošću. Jer: djeca i stvaralaštvo svete su riječi u koje je dovoljno vjerovati. Na području glazbenoga stvaralaštva nije riječ samo o pretjerivanjima nego i nerazumijevanju stvaralačkoga čina. Dječjem glazbenom stvaralaštvu pripisuju se raznorazni stručnoglazbeni i odgojnoobrazovni učinci u širem smislu a prisutna je i tendencija da se glazbenim stvaralaštvom proglase i takve aktivnosti koje ne samo da nisu stvaralačke, nego, ponekad, nisu ni glazbene. Pedocentrističko dodvoravanje djeci zajednička je oznaka gotovo svih – doduše, ne previše brojnih – tekstova koji se bave dječjim glazbenim stvaralaštvom. Kritička analiza pokazuje pak da je riječ o aktivnosti kojoj je – ne samo u osnovnoj nego i u glazbenoj školi – teško odrediti svrhu ako se napusti uobičajeni glorifikacijski pristup.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Znanost o umjetnosti