Pregled bibliografske jedinice broj: 796469
Nastava glazbe i estetski odgoj
Nastava glazbe i estetski odgoj // Pedagoški rad : časopis za pedagoška i kulturno-prosvjetna pitanja, 4 (1990), 4; 451-456 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 796469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava glazbe i estetski odgoj
(Music education and aesthetic education)
Autori
Rojko, Pavel
Izvornik
Pedagoški rad : časopis za pedagoška i kulturno-prosvjetna pitanja (0031-384X) 4
(1990), 4;
451-456
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Glazbena nastava; estetski odgoj
(music education; aesthetic education)
Sažetak
Glazbena nastava u osnovnoj školi oduvijek se smatrala estetskom disciplinom par excellence. Ipak, u njoj, takvoj kakva je danas, tj. u nastavi zasnovanoj na konceptu aktivnoga dječjeg muziciranja, ima vrlo malo mogućnosti za pravi estetski odgoj. Glazbene aktivnosti učenika u razredu: opismenjivanje, pjevanje, sviranje, stvaralaštvo i stjecanje muzikoloških znanja, nije moguće podići na estetsku razinu jer su za takvo što potrebni uvjeti – u prvom redu, broj sati – kojima osnovna škola ne raspolaže. Jedina aktivnost s mogućnosti kretanja po estetskoj razini jest slušanje glazbe, što znači da je mogućnost estetskog odgoja u nastavi glazbe upravno proporcionalna s količinom vremena posvećenog toj aktivnosti. Svoje pretenzije za estetskim glazbenim odgojem, nastava glazbe u općeobrazovnoj školi ne može, dakle, ostvariti na konceptu aktivnog muziciranja nego na konceptu slušanja i upoznavanja glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad se može naći u knjizi: Rojko, P. (l996) Metodika nastave glazbe. Teorijsko-tematski aspekti. Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera-Pedagoški fakultet Osijek, 42-47 (na internetu).