Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 795754

Živa slika, skulptura: ležanje kao živa mrtvost ili mrtva živost – oksimoron slike i skulpture,


Marjanić, Suzana
Živa slika, skulptura: ležanje kao živa mrtvost ili mrtva živost – oksimoron slike i skulpture, // Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59, 60 (2014), -; 40-55 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 795754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Živa slika, skulptura: ležanje kao živa mrtvost ili mrtva živost – oksimoron slike i skulpture,
(Live paintings, sculptures: lying as deadness alive or dead sparkle - the oxymoron of paintings and sculptures)

Autori
Marjanić, Suzana

Izvornik
Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost (1332-3539) 59, 60 (2014); 40-55

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
iva slika; živa skulptura; umjetnost performansa
(live painting; live sculpture; performance art)

Sažetak
U članku se termin živa slika primjenjuje na ulične animatore modusa Zlatnoga čovjeka sa zlatnim licem, u zlatnoj odori/plaštem i sa zlatnim cvijetom (suncokretom) u ruci (kojim Vas dotakne po glavi, ramenu ako mu u drvenu škrabicu dodijelite novčiće) na glavnom zagrebačkom trgu. Možda u tome smislu ulični animatori ostaju i nedovoljno teorijski vidljivi (osim u tekstovima urbane antropologije) (usp. Mason 1993) – u Zagrebu, na Trgu bana J. Jelačića, to je spomenuti Zlatni čovjek kao i Zlatna sfinga/faraon. Oba umjetnika-animatora imaju svoje mjesto i svoju publiku. Zlatnog čovjeka možemo susresti ispred ulaza na Dolac, a Faraon/Sfinga nas obično pozdravlja s jugozapadne strane Trga ("Zlatni čovjek...", 2010, http ; Butković, 2010, http).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Suzana Marjanic (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marjanić, Suzana
Živa slika, skulptura: ležanje kao živa mrtvost ili mrtva živost – oksimoron slike i skulpture, // Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59, 60 (2014), -; 40-55 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Marjanić, S. (2014) Živa slika, skulptura: ležanje kao živa mrtvost ili mrtva živost – oksimoron slike i skulpture,. Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59, 60 (-), 40-55.
@article{article, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, year = {2014}, pages = {40-55}, keywords = {iva slika, \v{z}iva skulptura, umjetnost performansa}, journal = {Kazali\v{s}te : \v{c}asopis za kazali\v{s}nu umjetnost}, volume = {59, 60}, number = {-}, issn = {1332-3539}, title = {\v{Z}iva slika, skulptura: le\v{z}anje kao \v{z}iva mrtvost ili mrtva \v{z}ivost – oksimoron slike i skulpture,}, keyword = {iva slika, \v{z}iva skulptura, umjetnost performansa} }
@article{article, author = {Marjani\'{c}, Suzana}, year = {2014}, pages = {40-55}, keywords = {live painting, live sculpture, performance art}, journal = {Kazali\v{s}te : \v{c}asopis za kazali\v{s}nu umjetnost}, volume = {59, 60}, number = {-}, issn = {1332-3539}, title = {Live paintings, sculptures: lying as deadness alive or dead sparkle - the oxymoron of paintings and sculptures}, keyword = {live painting, live sculpture, performance art} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font