Pregled bibliografske jedinice broj: 795754
Živa slika, skulptura: ležanje kao živa mrtvost ili mrtva živost – oksimoron slike i skulpture,
Živa slika, skulptura: ležanje kao živa mrtvost ili mrtva živost – oksimoron slike i skulpture, // Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost, 59, 60 (2014), -; 40-55 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 795754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Živa slika, skulptura: ležanje kao živa mrtvost ili mrtva živost – oksimoron slike i skulpture,
(Live paintings, sculptures: lying as deadness alive or dead sparkle - the oxymoron of paintings and sculptures)
Autori
Marjanić, Suzana
Izvornik
Kazalište : časopis za kazališnu umjetnost (1332-3539) 59, 60
(2014);
40-55
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
iva slika; živa skulptura; umjetnost performansa
(live painting; live sculpture; performance art)
Sažetak
U članku se termin živa slika primjenjuje na ulične animatore modusa Zlatnoga čovjeka sa zlatnim licem, u zlatnoj odori/plaštem i sa zlatnim cvijetom (suncokretom) u ruci (kojim Vas dotakne po glavi, ramenu ako mu u drvenu škrabicu dodijelite novčiće) na glavnom zagrebačkom trgu. Možda u tome smislu ulični animatori ostaju i nedovoljno teorijski vidljivi (osim u tekstovima urbane antropologije) (usp. Mason 1993) – u Zagrebu, na Trgu bana J. Jelačića, to je spomenuti Zlatni čovjek kao i Zlatna sfinga/faraon. Oba umjetnika-animatora imaju svoje mjesto i svoju publiku. Zlatnog čovjeka možemo susresti ispred ulaza na Dolac, a Faraon/Sfinga nas obično pozdravlja s jugozapadne strane Trga ("Zlatni čovjek...", 2010, http ; Butković, 2010, http).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Lozica, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Suzana Marjanic
(autor)