Pregled bibliografske jedinice broj: 795670
Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje kot večfunkcionalna kompetenca
Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje kot večfunkcionalna kompetenca // Mednarodni posvet, Partnerstvo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno- izobraževalnih inštitucij 2016 / Devjak, Tatjana ; Saksida, Igor (ur.).
Ljubljana, 2016. str. 9-21 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 795670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje
kot večfunkcionalna kompetenca
(Reading as a Multi-functional Competence)
Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mednarodni posvet, Partnerstvo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno- izobraževalnih inštitucij 2016
/ Devjak, Tatjana ; Saksida, Igor - Ljubljana, 2016, 9-21
ISBN
978-961-253-194-2
Skup
Međunarodni skup 2016.: Bralna pismenost - odgovornost vseh strukovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju
Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 22.01.2016
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
višefunkcionalna kompetencija ; čitanje
(multi-functional competence ; reading)
Sažetak
Kompetencija čitanja jedna je od ključnih jezičnih kompetencija i zajedno s kompetencijama slušanja, govorenja i pisanja dio je dviju skupina temeljnih kompetencija: komunikacije na materinskome jeziku i komunikacije na stranome jeziku. Uspješno ovladavanje čitanjem podrazumijeva i omogućuje razumijevanje, a posredno i uspješnu proizvodnju pisanih tekstova. Kako je standardni jezik višefunkcionalan idiom, ovladavanje kompetencijom čitanja mora se ostvarivati u procesu u kojem metodički instrumentarij sadrži metodičke predloške u svim funkcionalnim stilovima. U istraživanju će biti utvrđeno u kojoj se mjeri u Republici Hrvatskoj čitanje u osnovnoškolskoj nastavi poučava i uvježbava (1) s obzirom na potrebu trajnog ovladavanja čitanjem i (2) s obzirom na potrebu ovladavanja čitanjem povezanim s višefunkcionalnošću standardnoga idioma. U vezi s tim bit će proučeni aktualni Nastavni plan i program za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj i metodički predlošci u udžbenicima hrvatskoga jezika kao temeljnog predmeta kojemu je jedan od ciljeva uspješna kompetencija komunikacije na materinskome jeziku, a to znači i kompetencija čitanja (i pisanja) tekstova pisanih svim funkcionalnim stilovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HP 013
Profili:
Martina Kolar Billege
(autor)
Marko Alerić
(autor)
Vesna Budinski
(autor)
Tamara Gazdić-Alerić
(autor)