Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 795670

Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje kot večfunkcionalna kompetenca


Gazdić-Alerić, Tamara; Alerić, Marko; Budinski, Vesna; Kolar Billege, Martina
Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje kot večfunkcionalna kompetenca // Mednarodni posvet, Partnerstvo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno- izobraževalnih inštitucij 2016 / Devjak, Tatjana ; Saksida, Igor (ur.).
Ljubljana, 2016. str. 9-21 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 795670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje kot večfunkcionalna kompetenca
(Reading as a Multi-functional Competence)

Autori
Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Mednarodni posvet, Partnerstvo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno- izobraževalnih inštitucij 2016 / Devjak, Tatjana ; Saksida, Igor - Ljubljana, 2016, 9-21

ISBN
978-961-253-194-2

Skup
Međunarodni skup 2016.: Bralna pismenost - odgovornost vseh strukovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju

Mjesto i datum
Ljubljana, Slovenija, 22.01.2016

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
višefunkcionalna kompetencija ; čitanje
(multi-functional competence ; reading)

Sažetak
Kompetencija čitanja jedna je od ključnih jezičnih kompetencija i zajedno s kompetencijama slušanja, govorenja i pisanja dio je dviju skupina temeljnih kompetencija: komunikacije na materinskome jeziku i komunikacije na stranome jeziku. Uspješno ovladavanje čitanjem podrazumijeva i omogućuje razumijevanje, a posredno i uspješnu proizvodnju pisanih tekstova. Kako je standardni jezik višefunkcionalan idiom, ovladavanje kompetencijom čitanja mora se ostvarivati u procesu u kojem metodički instrumentarij sadrži metodičke predloške u svim funkcionalnim stilovima. U istraživanju će biti utvrđeno u kojoj se mjeri u Republici Hrvatskoj čitanje u osnovnoškolskoj nastavi poučava i uvježbava (1) s obzirom na potrebu trajnog ovladavanja čitanjem i (2) s obzirom na potrebu ovladavanja čitanjem povezanim s višefunkcionalnošću standardnoga idioma. U vezi s tim bit će proučeni aktualni Nastavni plan i program za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj i metodički predlošci u udžbenicima hrvatskoga jezika kao temeljnog predmeta kojemu je jedan od ciljeva uspješna kompetencija komunikacije na materinskome jeziku, a to znači i kompetencija čitanja (i pisanja) tekstova pisanih svim funkcionalnim stilovima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Gazdić-Alerić, Tamara; Alerić, Marko; Budinski, Vesna; Kolar Billege, Martina
Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje kot večfunkcionalna kompetenca // Mednarodni posvet, Partnerstvo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno- izobraževalnih inštitucij 2016 / Devjak, Tatjana ; Saksida, Igor (ur.).
Ljubljana, 2016. str. 9-21 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Gazdić-Alerić, T., Alerić, M., Budinski, V. & Kolar Billege, M. (2016) Čitanje kao višefunkcionalna kompetencija / Branje kot večfunkcionalna kompetenca. U: Devjak, T. & Saksida, I. (ur.)Mednarodni posvet, Partnerstvo Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani in vzgojno- izobraževalnih inštitucij 2016.
@article{article, author = {Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara and Aleri\'{c}, Marko and Budinski, Vesna and Kolar Billege, Martina}, year = {2016}, pages = {9-21}, keywords = {vi\v{s}efunkcionalna kompetencija, \v{c}itanje}, isbn = {978-961-253-194-2}, title = {\v{C}itanje kao vi\v{s}efunkcionalna kompetencija / Branje kot ve\v{c}funkcionalna kompetenca}, keyword = {vi\v{s}efunkcionalna kompetencija, \v{c}itanje}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }
@article{article, author = {Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara and Aleri\'{c}, Marko and Budinski, Vesna and Kolar Billege, Martina}, year = {2016}, pages = {9-21}, keywords = {multi-functional competence, reading}, isbn = {978-961-253-194-2}, title = {Reading as a Multi-functional Competence}, keyword = {multi-functional competence, reading}, publisherplace = {Ljubljana, Slovenija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font