Pregled bibliografske jedinice broj: 795624
Numerička analiza čvrstoće šasije ultra sportskih automobila
Numerička analiza čvrstoće šasije ultra sportskih automobila, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 795624 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Numerička analiza čvrstoće šasije ultra sportskih automobila
(Numerical Analysis of Strength of Supercar Chassis)
Autori
Mikulčić, Martin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
22.01
Godina
2016
Stranica
51
Mentor
Skozrit, Ivica
Ključne riječi
numerička analiza; simulacija; MKE; torzijska krutost; okvir automobila; šasija; ultra sportski automobili; Concept One
(numerical analysis; simulation; FEM (finite element methods); torsional stiffness; car frame; chassis; ultra-sport car; Concept One)
Sažetak
Tema rada je numerička analiza čvrstoće okvira ultra sportskih automobila. Točnije, proračun torzijske krutosti okvira automobila Concept One kompanije Rimac Automobili. U uvodu diplomskog rada ukratko je opisana problematika današnjih inženjerskih proračuna. Potom, opisana je kompanija Rimac Automobili koja je trenutno vodeća u razvoju i proizvodnji električnih ultra sportskih automobila te koja je ustupila CAD (eng. Computer-aided Design) model okvira svog automobila Concept One kao predmet analize diplomskog rada. Također, stavljen je kratki osvrt na sam automobil Concept One te su navedene njegove karakteristike. Kao zasebno poglavlje uvoda, prikazan i opisan je razvoj okvira automobila kroz prošlost te su navedeni kriteriji koje bi jedan okvir automobila trebao zadovoljiti. Zatim je općenito definirana krutost konstrukcije, a detaljnije opisana torzijska krutost konstrukcije. Posebno je analizirana torzijska krutost okvira automobila jer je upravo ona indikator koji dio okvira je možda lošije konstruiran i ima manju krutost od željene, odnosno tražene. Također, vrlo je bitna za upravljivost i postavke ovjesa jer one uvelike utječu na vozne karakteristike automobila. U sljedećem poglavlju, detaljnije je opisana metoda konačnih elemenata kojom je proračun proveden i koja je zadnjih godina sve popularnija zbog napretka računalne tehnologije jer zahtjeva dosta resursa za provedbu same simulacije. Tu se misli na RAM (eng. Random Access Memory) memoriju te na procesorsku snagu. Zatim je na jednostavnijim i specifičnim primjerima koji su analitički rješivi napravljena verifikacija grednih i ljuskastih konačnih elemenata koji će biti korišteni u proračunskom modelu za rješavanje simulacije programskim paketom ANSYS. Verifikacijom je pokazano da su željeni konačni elementi pogodni za opis proračunskog modela i provedbu numeričke analize. Nadalje, opisan je postupak kreiranja proračunskog modela koji kreće izradom modela okvira od linija i površina u programskom paketu CATIA te uvozom u programski paket ANSYS u kojem su definirani poprečni presjeci cijevi te debljine ojačanja okvira u vidu limova. Potom je takav proračunski model diskretiziran, nametnuti su mu zadani rubni uvjeti pomaka i sila te je napravljeno i validirano pet različitih mreža konačnih elemenata (od rjeđe do gušće diskretizacije) da bi se ispitala konvergencija rješenja. Dobiveni rezultati su obrađeni u petom poglavlju na temelju kojih je donesen zaključak i osvrt na cijeli diplomski rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
120-1201910-1906 - Modeliranje oštećenja i sigurnost konstrukcija (Tonković, Zdenko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Ivica Skozrit
(mentor)