Pregled bibliografske jedinice broj: 795614
Prema emancipaciji odgajatelja za potrebe suvremene prakse
Prema emancipaciji odgajatelja za potrebe suvremene prakse // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja-izazovi za promjene / Ivon, Hicela i Mendeš, Branimir (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 141-149
CROSBI ID: 795614 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prema emancipaciji odgajatelja za potrebe suvremene prakse
(Toward emancipation of preschool teachers for contemporary practices)
Autori
Mandarić Vukušić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja-izazovi za promjene
Urednik/ci
Ivon, Hicela i Mendeš, Branimir
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2015
Raspon stranica
141-149
ISBN
978-953-7395-73-5
Ključne riječi
emancipacija, inicijalno i permanentno obrazovanje odgajatelja, profesionalne kompetencije odgajatelja
(emancipation, initial and permanent education of preschool teachers, teaching competence)
Sažetak
Suvremena odgojno-obrazovna praksa bitno se razlikuje od tradicionalnoga shvaćanja toga procesa. Mijenjanjem slike o djetetu, uvažavanjem njegovih temeljnih prava te pokušajem da se ostvare uvjeti poticajni za cjelovit razvoj djece, pred odgajatelje se postavljaju novi profesionalni zahtjevi. Osim kreiranja poticajnog ozračja, odgajatelji se svakodnevno susreću i s novim problemima i/ili izazovima koji mogu znatno unaprijediti ili ograničiti njihovu praksu. O tome jesu li odgajatelji uistinu profesionalno emancipirani pojedinci koji svakodnevno provode (samo)evaluaciju, a u tome ih još potiče i ozračje vrtića, ovisi i uspješno provođenje kvalitetne prakse. Kvalitetna praksa može se razvijati poticajima izvana ili iznutra, a važno je da je ona usmjerena stvarnim potrebama i zahtjevima suvremene prakse. Koliko će odgajatelji biti uspješni u ostvarivanju postavljenih ishoda odgoja i obrazovanja, ovisi o njihovu inicijalnom obrazovanju i kvalitetnom permanentnom usavršavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija