Pregled bibliografske jedinice broj: 795472
Obilježja odgajatelja u waldorfskom vrtiću
Obilježja odgajatelja u waldorfskom vrtiću, 2015., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 795472 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja odgajatelja u waldorfskom vrtiću
(Characterisics of reducators in waldorf
kindergardens)
Autori
Krčelić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.12
Godina
2015
Stranica
47
Mentor
Rajić, Višnja
Ključne riječi
waldorfski odgajatelj ; antropozofija ; Rudolf Steiner ; sedmogodišnja razdoblja ; samoodgoj
(Waldorf educator ; anthroposophy ; Rudolph Steiner ; first seven-year period ; self-education)
Sažetak
Cilj ovog rada je prikaz obilježja waldorfskog odgajatelja odnosno obilježja koja su temelj za njegov uspješan odgojiteljski rad s djecom u skladu s ciljevima waldorfske pedagogije. Waldorfska pedagogija alternativna je pedagoška struja koja se temelji na antropozofiji ili duhovnoj znanosti o tijelu, duši i duhu i svijetu. Njezin osnivač je Rudolf Steiner, koji odgajateljima postavlja kao cilj ideale kojima svakodnevno trebaju težiti i izgrađivati sebe u pojedince koji će poput svjetionika biti primjerom svakom djetetu. U prvom sedmogodišnjem radu temeljni su pedagoški principi uzor i oponašanje te ritam i ponavljanje. Waldorfska okolina skup je poželjnih prostornih materijalnih te unutarnjih duhovnih i duševnih utjecaja kojima je dijete izloženo. Odgajatelj kao esencijalni dio okoline, koji u vlastitom procesu samoodgoja djecu uči spontano, putem uvažavanja ritmova dana, tjedna i godine te ciklusa prirode te s poštovanjem prema cijelom biljnom i životinjskom svijetu, prema drugim ljudima te kulturnim razlikama, sam služeći kao temeljni primjer i kao model djeci za oponašanje i učenje. U razdoblju prije polaska u školu odgajatelj priprema djecu za ono što slijedi. Osnovni ciljevi su razvoj i unapređivanje radnih vještina, navika i kompetencija, poticanje spoznaja i zadovoljavanje interesa koji će djetetu pomoći u prilagodbi na nove uvjete života, rasta i razvoja u školskom okruženju. Pritom treba djelovati na način koji iskazuje poštovanje i ljubav prema djetetu kao pojedincu, odnosno prihvatiti ga u cijelosti, kao jedinstvenu osobu. Na taj način otvara se prostor u kojemu dijete može na najprirodniji i optimalan način usvojiti kompetencije koje su osnova za zdravo življenje. Waldorfski vrtići i škole, osim što se razlikuju u pedagoškim temeljima, prostornom uređenju te programu, uvelike se razlikuju i kad je u pitanju odnos i suradnja s roditeljima. Roditelji su obično vrlo aktivni i sudjeluju na različite načine u radu dječjeg vrtića koji pohađa njihovo dijete.
Izvorni jezik
Hrvatski