Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 795292

Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti


Matić, Jelena; Marušić, Iris; Baranović, Branislava
Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 4; 1103-1129 doi:10.15516/cje.v17i4.1434 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 795292 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti
(Determinants of Students’ Mathematics Self- Concept: Analysis of Gender Universalities and Specificities)

Autori
Matić, Jelena ; Marušić, Iris ; Baranović, Branislava

Izvornik
Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje (1848-5189) 17 (2015), 4; 1103-1129

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
matematička slika o sebi; ličnost; strah od matematike; rodne razlike
(math self-concept; personality; math anxiety; gender differences)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je razmotriti ulogu koju u objašnjenju matematičkog samopoimanja, osim uspjeha u matematici, imaju osobine ličnosti, matematička anksioznost, stereotipi o matematici kao muškom području i percepcija uloge i ponašanja nastavnika matematike. Istraživanje je provedeno na uzorku od 511 učenika 8. razreda iz 36 osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Analiza doprinosa spomenutih prediktora napravljena je na rodno odijeljenim uzorcima. Hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđeni su pojedinačni doprinosi varijabli i ukupni doprinos prediktora objašnjenju varijance matematičkog samopoimanja učenika (R = 0.63) i učenica (R = 0.72). Uspjeh u matematici najsnažnija je odrednica matematičkog samopoimanja obiju rodnih skupina. Ličnost, točnije, savjesnost rodno je specifična determinanta koja doprinosi objašnjenju varijance matematičkog samopoimanja učenica, ali ne i učenika. Obrnuto vrijedi za stereotipe o matematici koji su se pokazali rodno specifičnom determinantom samopoimanja učenika. Strah od matematike, percepcija uloge i ponašanja nastavnika rodno su univerzalne odrednice. Rezultati mogu doprinijeti utemeljenom planiranju i primjeni univerzalnih i specifičnih intervencija za poboljšanje matematičkog samopoimanja učenica i učenika. (The aim of the research was to examine the role that personality variables, mathematics anxiety, stereotypes about mathematics as a male domain and the perception of mathematics teachers’ role and behaviour have in explaining students’ mathematics self-concept, over and above the information about their mathematics success. The participants were 8th grade students from 36 primary schools from Zagreb and the Zagreb County (N=511). The analysis of the contribution of the above-mentioned predictors was conducted on male and female samples separately. Hierarchical regression analyses revealed the contributions of individual variables and the overall contribution to the explanation of boys’ (R=0.63) and girls’ (R=0.72) mathematics self- concept. Mathematics success was the strongest determinant of mathematics self-concept for both gender groups. Personality, i.e. conscientiousness was the gender-specific determinant that only contributed to the explanation of girls’ mathematics self- concept. The opposite was true for stereotypes about mathematics. Mathematics anxiety and the perception of teachers’ role and behaviour were gender-universal determinants. The findings can serve to inform evidence-based planning and implementation of both gender universal and specific interventions for the enhancement of mathematics self- concept.)

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija

Napomena
Rad je dostupan na hrvatskom i engleskom jeziku./ Both Croatian and English version of the paper is available.



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Matić, Jelena; Marušić, Iris; Baranović, Branislava
Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti // Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 4; 1103-1129 doi:10.15516/cje.v17i4.1434 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
Matić, J., Marušić, I. & Baranović, B. (2015) Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti. Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje, 17 (4), 1103-1129 doi:10.15516/cje.v17i4.1434.
@article{article, author = {Mati\'{c}, Jelena and Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Baranovi\'{c}, Branislava}, year = {2015}, pages = {1103-1129}, DOI = {10.15516/cje.v17i4.1434}, keywords = {matemati\v{c}ka slika o sebi, li\v{c}nost, strah od matematike, rodne razlike}, journal = {Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v17i4.1434}, volume = {17}, number = {4}, issn = {1848-5189}, title = {Determinante matemati\v{c}kog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifi\v{c}nosti}, keyword = {matemati\v{c}ka slika o sebi, li\v{c}nost, strah od matematike, rodne razlike} }
@article{article, author = {Mati\'{c}, Jelena and Maru\v{s}i\'{c}, Iris and Baranovi\'{c}, Branislava}, year = {2015}, pages = {1103-1129}, DOI = {10.15516/cje.v17i4.1434}, keywords = {math self-concept, personality, math anxiety, gender differences}, journal = {Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v17i4.1434}, volume = {17}, number = {4}, issn = {1848-5189}, title = {Determinants of Students’ Mathematics Self- Concept: Analysis of Gender Universalities and Specificities}, keyword = {math self-concept, personality, math anxiety, gender differences} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • ABI/INFORM


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font