Pregled bibliografske jedinice broj: 794848
Povezanost medija sa strahom od okoline kod adolescenata
Povezanost medija sa strahom od okoline kod adolescenata, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 794848 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost medija sa strahom od okoline kod adolescenata
(The Relationship between Media and the "Mean World Syndrome")
Autori
Starc, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
15.05
Godina
2014
Stranica
52
Mentor
Livazović, Goran
Ključne riječi
adolescenti; mediji; strah; negativni utjecaji
(adolescents; media; mean world syndrome; negative effects)
Sažetak
Adolescencija se smatra prijelaznim razdobljem u kojem se mladi počinju odvajati od roditelja, no još nemaju definiranu ulogu u društvu. Često se smatra emocionalno vrlo intenzivnim i nerijetko stresnim razdobljem. Strahovi predstavljaju veliku kočnicu mladih. Strahovi su neugodna čuvstva koja nastaju u vezi s nekom percipiranom ili anticipiranom opasnosti, a praćeni su nizom fizioloških promjena u organizmu. Mediji u današnje vrijeme postaju neizostavan dio ljudskoga života, te važan odgojno-socijalizacijski faktor. Socijalizacija ponajprije znači prisvajanje normi, vrijednosti, znanja i ponašanja kada se postaje punopravnim članom zajednice. Znanstvenici su počeli promišljati o odnosu medija i primatelja prije sedam desetljeća. Posebnu pozornost javnosti i stručnjaka izaziva propitivanje relacije masovnih medija i djece. Ovim se istraživanjem nastojao ispitati utjecaj medija na adolescente i njihove strahove od okoline. Rezultati pokazuju da medijski interesi ovise o sociodemografskim obilježjima te da mladi općenito preferiraju više elektronske medije. Medijski sadržaji koji privlače mlade su većinom zabavnog karaktera. Strahovi mladih su raznovrsni, no njemu su više podložne djevojke i mlađi učenici. Djevojke više gledaju emisije za mlade, crtane filmove, emisije o modi te češće slušaju glazbu od mladića. Mladići statistički značajno češće gledaju pornografske sadržaje. Što se tiče vrste medija rezultati pokazuju da djevojke više čitaju časopise i knjige, dok mladići preferiraju videoigre i dnevni tisak. Mlađi učenici više čitaju od starijih, pa tako više koriste knjige i časopise. Djevojke i mlađi učenici pokazuju statistički značajno više izraženih strahova. Statistički značajno pokazuju veći strah od napada, otmica i stranaca. Postoji negativna korelacija između praćenja negativnih medijskih sadržaja i strahova adolescenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek