Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 794845

Organizacijsko učenje u školi


Livazović, Goran; Janković, Boris
Organizacijsko učenje u školi // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 55-70 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 794845 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Organizacijsko učenje u školi
(Organisational learning in school)

Autori
Livazović, Goran ; Janković, Boris

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12 (2015), 1-2; 55-70

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
deprivatizacija prakse ; kultura škole ; organizacijsko učenje ; školski procesi ; transformacija znanja
(school culture ; deprivatization of practice ; organisational learning ; school processes ; knowledge transformation)

Sažetak
Rad prikazuje pedagogijsku perspektivu fenomena organizacijskog učenja kao relativno nove pojave u području teorija znanosti o odgoju. Radi se o ključnom konceptualnom modelu u organizacijskog teoriji, koji je utemeljen na idejama bihevioralnih teoretičara organizacije predvođenih harvardskim profesorom Chrisom Argyrisom, koji organizacijsko učenje definiraju kao pojavu transformacije individualnog znanja i vještina pojedinaca u organizacijsko znanje kroz kolektivne spoznajne procese i njegovanje učeće kulture ustanove. Načela organizacijskog učenja ističu kapacitete koji nadilaze individualne agense učenja, a oslanjaju se na forme, pravila i procedure za suočavanje, spoznaju i rješavanje problema. Prema kognitivistima, organizacijsko učenje je eksternalna reprezentacija ljudske kognicije i ovisi o sekvencijalnim koracima koji su ekvivalentni ljudskoj obradi informacija. Teorijska analiza opisuje strukturalno- hijerarhijski pristup s preglednim prikazom fenomena u školstvu, i to na razini: sustava, škole, pojedinca i znanja. Organizacijsko učenje se sustavno ogleda kao preduvjet suvremenih reformnih nastojanja te mjera poticanja kvalitete javnog školstva. Na razini škole se ocrtava kroz sveukupnost podržavajućih faktora poput učeće kulture, a konkretizira se kroz socijalne mehanizme i procese kolektivnog te kolaborativnog učenja. Na razini individualnih učitelja, organizacijsko učenje može značajno unaprijediti njihovu ulogu, prvenstveno kroz samo-kreaciju kontekstualno korisnog znanja i deprivatizaciju osobne nastavne prakse. Konačno, ono omogućava djelovanje na školsko znanje, prije svega na tacitna i konceptualna znanja učitelja koja često izmiču reformističkim naporima. Unatoč trendovima birokratizacije školstva i učiteljskog poziva, organizacijsko učenje predstavlja ohrabrujuće sredstvo postizanja odgojnih i obrazovnih ciljeva suvremene škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad objavljen kao izvorni znanstveni članak.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Goran Livazović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Livazović, Goran; Janković, Boris
Organizacijsko učenje u školi // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 55-70 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
Livazović, G. & Janković, B. (2015) Organizacijsko učenje u školi. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 55-70.
@article{article, author = {Livazovi\'{c}, Goran and Jankovi\'{c}, Boris}, year = {2015}, pages = {55-70}, keywords = {deprivatizacija prakse, kultura \v{s}kole, organizacijsko u\v{c}enje, \v{s}kolski procesi, transformacija znanja}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {1-2}, issn = {1334-7888}, title = {Organizacijsko u\v{c}enje u \v{s}koli}, keyword = {deprivatizacija prakse, kultura \v{s}kole, organizacijsko u\v{c}enje, \v{s}kolski procesi, transformacija znanja} }
@article{article, author = {Livazovi\'{c}, Goran and Jankovi\'{c}, Boris}, year = {2015}, pages = {55-70}, keywords = {school culture, deprivatization of practice, organisational learning, school processes, knowledge transformation}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {1-2}, issn = {1334-7888}, title = {Organisational learning in school}, keyword = {school culture, deprivatization of practice, organisational learning, school processes, knowledge transformation} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font