Pregled bibliografske jedinice broj: 794704
Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima
Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima // Libellarium, 8 (2015), 2; 81-108 doi:10.15291/libellarium.v0i0.235 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 794704 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga suvremenih visokoškolskih knjižnica: istraživanje o stavovima i iskustvima diplomskih studenata u društvenim i humanističkim znanostima
(The role of modern academic libraries : survey of perceptions and experiences of graduate students in social sciences and humanities)
Autori
Gašo, Gordana ; Faletar Tanacković, Sanjica ; Mičunović, Milijana
Izvornik
Libellarium (1846-8527) 8
(2015), 2;
81-108
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
visokoškolske knjižnice; diplomski studenti; fizički prostor; knjižnične usluge; e-izvori; društvene i humanističke znanosti
(academic libraries; graduate students; physical space; library services; e-resource; social science and humanities)
Sažetak
Visokoškolske su knjižnice u novije vrijeme doživjele korjenite promjene pod utjecajem informacijske i komunikacijske tehnologije te izmijenjenih pristupa učenju i poučavanju. Kako bi knjižnice (p)ostale integralni dijelovi obrazovnog iskustva, voditelji visokoškolskih ustanova i knjižničari moraju iznova promišljati svoje prostore i usluge korisnicima, kako u fizičkom tako i u virtualnom okruženju. U radu se predstavljaju rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati kako studenti percipiraju i koriste prostore i usluge visokoškolske knjižnice (u fizičkom i virtualnom smislu) te utvrditi koliko su njima zadovoljni. Rezultati istraživanja pokazali su da najveći broj ispitanih studenata redovito koristi svoju visokoškolsku knjižnicu (nekoliko puta mjesečno ili tjedno) te da ih više od polovice fizičku knjižnicu (prostor i usluge) smatra važnim za uspješno učenje i studiranje. Zanimljivo je pak da su studenti procijenili da su im za uspješno učenje važniji elektronički knjižnični izvori od fizičkih knjižničnih prostora i usluga, iako preferiraju tiskanu građu i češće posjećuju (fizički prostor) knjižnice nego što koriste knjižnične e-izvore, poput online baze podataka. Ispitanici su podijeljeni u izjavama o omiljenom mjestu za učenje u knjižnici: tek nešto malo više ispitanika preferira učionicu za tihi rad nego učionicu za skupni rad. Provedeno je istraživanje utvrdilo da na percepciju i korištenje knjižnice utječu brojni čimbenici kao što su spol, akademski uspjeh i pristup učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek