Pregled bibliografske jedinice broj: 794613
Tradicijska kultura kao medij interkulturalne komunikacije u turizmu
Tradicijska kultura kao medij interkulturalne komunikacije u turizmu // Okrugli stol "Tradicijska kultura u funkciji razvoja turizma"
Pitomača, Hrvatska, 2014. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, ostalo)
CROSBI ID: 794613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicijska kultura kao medij interkulturalne komunikacije u turizmu
(Traditional culture as a medium of intercultural communication in Tourism)
Autori
Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, ostalo
Skup
Okrugli stol "Tradicijska kultura u funkciji razvoja turizma"
Mjesto i datum
Pitomača, Hrvatska, 13.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
susret i prožimanje kultura; tradicijska kultura; interkulturalna komunikacija; turizam
(meeting and interaction of cultures; traditional culture; intercultural communication; tourism)
Sažetak
Susret i prožimanje kultura u turističkom kontaktu kroz putovanje kao odnos prema drugome pretpostavlja ostvarivanje turističkog kontakta temeljenoga na inerkulturalnoj komunikaciji i interkulturalnoj svijesti o potrebi prepoznavanja, razumijevanja i prihvaćanja kulturnih posebnosti svih sudionika u komunikacijskom procesu. Transformacija suvremenog čovjeka od homo sapiensa, preko homo fabera do homo ludensa i naposlijetku homo turisticusa kroz mnogostruke oblike manifestnih izraza i susrete različitih kultura koji se u današnjem svijetu zbivaju u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja, otvorila je prostor novim – interkulturalnim identitetima, pri čemu tradicijska kultura kao osnova privlačenja turista, osnažena nostalgijom za prošlošću, željom za različitim kulturnim iskustvima i stvaranjem atmosfere destinacije koju zajedno kreiraju turisti i lokalno stanovništvo, predstavlja medij interkulturalne komunikacije u turizmu, temeljene na ideji interkulturalizma kao poveznici ljudi različitih kultura, jezika, religija i svjetonazora. U tom je smislu turizam potrebno promatrati kao područje aktivne primjene interkulturalizma u kome svaki sudionik u turističkom kontaktu predstavlja, zastupa i nudi vlastitu kulturu, a izazovi budućnosti turizma kao suvremenog načina spoznavanja drugoga ogledaju se u suvremeno strukturiranoj turističkoj ponudi koja bi trebala artikulirati sadržaje i programe koji će u neposrednim dodirima između različitih kultura i traganju za identitetom drugoga razgrađivati stereotipe i predrasude, netoleranciju, stigmatizaciju i diskriminaciju među ljudima.
Izvorni jezik
Hrvatski