Pregled bibliografske jedinice broj: 794609
Kulturni turizam kao faktor interkulturalne komunikacije
Kulturni turizam kao faktor interkulturalne komunikacije // Zbornik radova 2. Međunarodne znanstveno-stručne konferencije "Izazovi današnjice: turizam i lokalni razvoj" / Grubišić, Anita ; Mečev, Dijana ; Malenica, Ivan ; Kardum Goleš, Ivana ; Livaja, Ivan ; Šišara, Jelena ; Župčić, Jasmina (ur.).
Šibenik: Veleučilište u Šibeniku, 2015. str. 19-28 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 794609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturni turizam kao faktor interkulturalne komunikacije
(Cultural tourism as a factor of Intercultural Communication)
Autori
Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 2. Međunarodne znanstveno-stručne konferencije "Izazovi današnjice: turizam i lokalni razvoj"
/ Grubišić, Anita ; Mečev, Dijana ; Malenica, Ivan ; Kardum Goleš, Ivana ; Livaja, Ivan ; Šišara, Jelena ; Župčić, Jasmina - Šibenik : Veleučilište u Šibeniku, 2015, 19-28
ISBN
978-953-7566-16-6
Skup
“Izazovi današnjice: turizam i lokalni razvoj”
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 01.10.2015. - 03.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kulturni turizam; interkulturalizam; interkulturalni dijalog; interkulturalna komunikacija; interkulturalna kompetentnost
(cultural tourism; interculturalism; intercultural dialog; intercultural communication; intercultural competence)
Sažetak
Diverzifikacija turističke potražnje u okviru koje sve zahtjevniji postmoderni (kulturni) turisti pokazuju sve veći interes za upoznavanje kulturne baštine i autentičnih kulturnih proizvoda u centar pozornosti dovodi pitanje strukturiranja kulturne ponude koja će omogućiti daljnji razvoj i promicanje kulturnog turizma kao specijaliziranog oblika turizma koji će kroz raznovrsne oblike selektivne ponude zadovoljiti potrebu za aktivnim odmorom kroz iskustvo upoznavanja „drugih“ i „drugačijih“ kultura i identiteta. Promatraju li se aktivnosti u kulturnom turizmu kao dvosmjerna komunikacija u kojoj kultura zauzima značajno mjesto, tada kulturni turizam otvara mogućnost za nove individualne i društvene vrijednosti čiji su kreatori ljudi u stalnoj interakciji i komunikaciji, pri čemu se tijekom temeljnog odnosa između turističkih djelatnika, turista i pripadnika kulture receptivnog područja ostvaruje interkulturalni dijalog identiteta. Interkulturalna komunikacija kao osnova toga dijaloga podrazumijeva interkulturalnu svijest o potrebi uočavanja, razumijevanja i uvažavanja kulturnih posebnosti te namjeru učenja i miroljubive socijalizacije. U tom je kontekstu kulturni turizam potrebno promatrati kao područje aktivne primjene interkulturalizma u kome svaki sudionik u turističkom kontaktu predstavlja, zastupa i nudi vlastitu kulturu, a stečena interkulturalna kompetentnost postaje ključnim čimbenikom uspostavljanja učinkovite interkulturalne komunikacije. Izazovi budućnosti kulturnog turizma kao suvremenog načina spoznavanja „drugoga“ u tom se smislu ogledaju u suvremeno strukturiranoj turističkoj ponudi koja bi u području kulturnog turizma trebala artikulirati one sadržaje, programe i oblike komunikacije koji će svijet promatrati iz različitih filozofskih kutova i širina, a neposredni susreti i kontakti između različitih kultura rezultirati svjesnim prihvaćanjem identiteta „drugoga“ te razgrađivati stereotipe, predrasude, stigmatizaciju, netoleranciju i diskriminaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija