Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 794591

Integrirano poučavanje u suvremenom nastavnom procesu


Bedeković, Vesna
Integrirano poučavanje u suvremenom nastavnom procesu // Zrno, XIX (2008), 78-79; 12-16 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 794591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Integrirano poučavanje u suvremenom nastavnom procesu
(Integrated teaching in modern teaching process)

Autori
Bedeković, Vesna

Izvornik
Zrno (0353-636X) XIX (2008), 78-79; 12-16

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
učenje; razumijevanje; učenik; učitelj; integrirano poučavanje
(learning; understanding; student; teacher; integrated teaching)

Sažetak
Naglašeni zahtjevi da se suvremeni nastavni proces čvrsto utemelji na dobrom poznavanju zakonitosti djetetova razvoja i procesa dječjeg učenja polaze od pretpostavke da se uspješno poučavanje treba temeljiti na razumijevanju djetetova razumijevanja. Stav da učenje nije proces dodavanja novoga znanja, proširivanje postojećega, ili pak ovladavanje nekim novim činjeničnim materijalom proizlazi iz dobrog poznavanja onoga što se događa u svijesti učenika. Učenje se smatra procesom u kojem učenik mijenja svoje razumijevanje pri čemu novo znanje mijenja njegovo dotadašnje iskustvo, a učenikovo znanje će postati uporabljivo i primjenjivo tek onda kada postigne razumijevanje. Rezultat takvog učenja je znanje koje učenik može objasniti, obrazložiti i primijeniti u novoj situaciji. U tom kontekstu mijenja se i uloga učitelja, koji više nije u središtu procesa, već se smatra voditeljem, usmjeravateljem i poticateljem čiji je glavni cilj usmjeren prema postizanju učenikova razumijevanja koje se ne određuje reproduciranjem, već sposobnošću da novo znanje prikaže na različite načine i primijeni ga u konkretnim situacijama. Učitelj, kao voditelj i usmjeravatelj procesa učenja bira i stvara situacije učenja koje su učenicima važne i relevantne za usvajanje novih znanja i vještina. Integrirano poučavanje istodobno povezuje različita područja, podupirući istovremeno sve aspekte dječjeg razvoja, a svim integriranim oblicima rada zajedničko je da učenicima omogućavaju temeljitije i dugotrajnije bavljenje nekim sadržajem, povezujući pritom različite discipline (predmete), vještine i oblike komunikacije. Pružanjem mogućnosti preuzimanja inicijative i samostalnog planiranja učenja učenici će preuzeti i odgovornost za vlastito učenje, pri čemu se prednost daje procesu, a ne rezultatu učenja, čime se omogućava cjelovito razumijevanje problema i kreativan pristup njegovu rješavanju, dok je primjena stečenog znanja omogućena u konkretnim situacijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Vesna Bedeković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bedeković, Vesna
Integrirano poučavanje u suvremenom nastavnom procesu // Zrno, XIX (2008), 78-79; 12-16 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Bedeković, V. (2008) Integrirano poučavanje u suvremenom nastavnom procesu. Zrno, XIX (78-79), 12-16.
@article{article, author = {Bedekovi\'{c}, Vesna}, year = {2008}, pages = {12-16}, keywords = {u\v{c}enje, razumijevanje, u\v{c}enik, u\v{c}itelj, integrirano pou\v{c}avanje}, journal = {Zrno}, volume = {XIX}, number = {78-79}, issn = {0353-636X}, title = {Integrirano pou\v{c}avanje u suvremenom nastavnom procesu}, keyword = {u\v{c}enje, razumijevanje, u\v{c}enik, u\v{c}itelj, integrirano pou\v{c}avanje} }
@article{article, author = {Bedekovi\'{c}, Vesna}, year = {2008}, pages = {12-16}, keywords = {learning, understanding, student, teacher, integrated teaching}, journal = {Zrno}, volume = {XIX}, number = {78-79}, issn = {0353-636X}, title = {Integrated teaching in modern teaching process}, keyword = {learning, understanding, student, teacher, integrated teaching} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font