Pregled bibliografske jedinice broj: 794547
Uloga pedagoga u interkulturalnom odgoju i obrazovanju
Uloga pedagoga u interkulturalnom odgoju i obrazovanju // Pedagogija obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 38-46 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 794547 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pedagoga u interkulturalnom odgoju i obrazovanju
(The role of pedagogues in intercultural education)
Autori
Bedeković, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija obrazovanje i nastava
/ Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014, 38-46
ISBN
978-9958-16-023-3
Skup
2. međunarodna znanstvena konferencija "Pedagogija obrazovanje i nastava"
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kulturna različitost; interkulturalizam; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalne kompetencije pedagoga
(cultural diversity; interculturalism; intercultural education; intercultural competence of pedagogues)
Sažetak
Komunikacija s učenicima različitoga kulturnog podrijetla zahtijeva svijest pedagoga o vlastitoj kulturnoj perspektivi, spremnost na uočavanje, prihvaćanje i uvažavanje brojnih oblika kulturnih različitosti te učinkovitu interkulturalnu interakciju u kulturno-pluralnim školama i razredima. Uloga pedagoga u procesu interkulturalnog odgoja i obrazovanja ogleda se u osnaživanju interkulturalnog identiteta i oblikovanju pedagoškog djelovanja koje će omogućiti dosljednu provedbu interkulturalnih načela u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi. U radu je dan prikaz rezultata empirijskog istraživanja provedenoga među studentima pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Češkoj i Slovačkoj koje je ukazalo na značajan učinak sociokulturnih čimbenika na percepciju poželjnih interkulturalnih kompetencija potrebnih za rad u kulturno-pluralnim razredima. Stavovi ispitanika prema poželjnim interkulturalnim kompetencijama pozitivno su usmjereni, a njihova se percepcija kreće u rasponu od sposobnosti razumijevanja ključnih pojmova u području interkulturalizma i otvorenosti za različite kulture, odnosno interkulturalne osjetljivosti, preko komunikacijskih vještina i vještina nenasilnog rješavanja sukoba, do sposobnosti sagledavanja problema iz perspektive kulturno različitih učenika, vještina obrade društveno osjetljivih tema i vještina kritičkog pristupa zbivanjima u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski