Pregled bibliografske jedinice broj: 794520
Interkulturalni odgoj i obrazovanje kao čimbenik suživora u multikulturalnom društvu
Interkulturalni odgoj i obrazovanje kao čimbenik suživora u multikulturalnom društvu // Magistra Iadertina, 9 (2015), (1); 111-122 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 794520 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni odgoj i obrazovanje kao čimbenik suživora u multikulturalnom društvu
(Intercultural Education as a factor of coexistence in a multicultural society)
Autori
Bedeković, Vesna ; Zrilić, Smiljana
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 9
(2015), (1);
111-122
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
multikulturalno društvo; europska dimenzija obrazovanja; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalna kompetencija učitelja; cjeloživotno obrazovanje
(multicultural society; European dimension of education; intercultural education; intercultural competence of teachers; lifelong learning)
Sažetak
Susreti različitih kultura u suvremenom svijetu zbivaju se gotovo svakog trena u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja. Razvoj odnosa prema kulturno drugačijima postaje ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno-pluralne zajednice. Međusobni kontakti pripadnika različitih kultura pritom podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma koji se javlja kao moguće rješenje za kvalitetan suživot u multikulturalnom društvu. Suočene s posljedicama masovnih migracija na globalnoj razini, odgojno-obrazovne institucije postaju stjecištima različitih kultura, uslijed čega se javlja potreba ugradnje interkulturalnih načela u odgojno-obrazovne sustave europskih zemalja. Interkulturalni odgoj obrazovanje, promatran u kontekstu promicanja europskih vrijednosti i podupiranja europske dimenzije obrazovanja kao dominantne smjernice obrazovnih politika europskih zemalja, implicira potrebu novog pristupa izradi kurikuluma, dok razvijanje interkulturalne kompetencije učitelja kao moderatora interkulturalnih odnosa predstavlja značajnu sastavnicu njihova cjeloživotnog obrazovanja prilagođenog potrebama i zahtjevima suvremenog multikulturalnog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru